Wat is beter 1 bril voor ver en 1 bril voor lezen of 1 bril voor beiden?

Ik weet wel dat 1 bril voor beiden veel duurder is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Dat is heel erg persoonlijk. De een vindt varifocale glazen heel erg prettig omdat je inderdaad twee in een hebt. Maar een ander kan daar niet aan wennen prefereert twee aparte brillen.

Je zou het zelf moeten uitproberen om te ervaren wat voor jou het prettigst is.

Binnen optiekland verschillen de prijzen enorm maar als je goed zoekt, zijn varifocale glazen heel betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat ligt aan de persoon zelf, ik heb ooit een bril gehad voor ver en dichtbij (lezen), ook lenzen geprobeerd.
Maar ik werd er doodmoe van, je ogen moeten zich steeds weer instellen.

Maar dit geld niet voor iedereen, veel mensen vinden het prettig om niet steeds van bril te veranderen.

Het zal zeker een kwestie van wennen zijn
maar wat nu echt beter is?

Gebruik nu alleen een bril bij het lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Éen bril voor allebei. Zelf heb ik een tijdlang twee brillen gehad en werd er doodmoe van, steeds dat gewissel en bijna altijd 1 zoek.
T.v. kijken veraf, de gids inzien, dichtbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn idee, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit wat in.
ja hannest je rot met twee brillen
altijd eentje kwijt

en bovendien ik weet niet of ja auto rijdt?
wel dan heb je je leesgedeelte ook nodig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het je kunt veroorloven kies dan voor een bril met onzichtbaar leesgedeelte. Die hoeven geen vermogen te kosten. Het bespaart je veel gedoe met overal liggende leesbrilletjes, 1 boven, 1 beneden, 1 in de auto etc. Je bent er altijd wel 1 aan het zoeken. Als je een varifocale bril opzet en niet afdoet, ben je in 2 weken helemaal gewend. Dat advies kreeg ik van de opticien en werkte perfect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er niet om wat beter is, het gaat er vooral om wat praktisch is.
Ik heb tegenwoordig altijd een leesbril om mijn nek hangen en als ik een zonnebril op heb en ik moet wat lezen, dat gaat die leesbril er gewoon overheen. Geen gezicht, maar het werkt.

Ik heb een tijd bifocale brillen gehad, dus met een leesgedeelte. De enige vorm die ik prettig vond was het long line glas. Vond ik nog leuk ook.
Zie de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er een voor veraf en een voor dichtbij,
bevalt me goed.
in-een, multifocaal heet dat, heeft z'n nadelen
bijvoorbeeld kan het je balans verstoren.
maar misschien bevalt het prima.
het is ook inderdaad erg duur zo'n multifocale.

succes met wat je kiest!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén bril voor beiden is misschien duurder,maar scheelt veel geklooi met bril op,bril af en niet te vergeten de keren dat je de andere bril helemaal niet kunt vinden. Ik zeg dus 1 bril!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook nog een bril voor veraf, met een apart deeltje in het glas om te lezen, nemen. Dit is niet varifocaal. Ik heb varifocaal geprobeerd, en kon er absoluut niet aan wennen, liep weken met een tollend hoofd rond.
Nu lees ik met bril af. En kan gelukkig op enige afstand met bril op ook nog lezen.