Doet een verstandkies laten trekken erg veel pijn?

met verdoving, maar mij lijkt dat je er dan naderhand veel last van gaat krijgen? iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.4K

Antwoorden (15)

Ik ken wel iemand die pas zijn verstandskies heeft laten trekken. Uiteraard met verdoving, anders is het het gegil dat de tandarts heeft verdooft..

Met de tijd werkt de verdoving natuurlijk niet meer. Je gaat er wel last van krijgen. (want het zit toch achter in je mond waar dus alles wat betreft consumptie overheen gaat.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb eigenlijk nauwelijks napijn gehad.
de verdoving zelf, en je slappe mond achteraf vond ik nog het vervelendst.
ik zou er niet tegen opzien, is niet nodig (zegt iemand die angsthaas 1e klas is bij de tandarts).
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik heb een jaar of anderhalf geleden 2 verstandskiezen laten trekken. Met verdoving uiteraard.
Het voelt raar, de tandarts zit met een metalen ding tegen je kies te duwen, een beetje te wrikken, en opeens is ie eruit. Het deed bij mij geen pijn, maar dat geduw en gewrik is wel erg onaangenaam. Hij duwt best hard, maar toch had ik nooi verwacht dat dat genoeg is om gewoon een kies eruit te halen, ik had veel meer verwacht.

Toen de verdoving eenmaal uitgewerkt was, had ik wel veel pijn. Ik heb 2 dagen lang paracetamol gebruikt omdat het anders echt veel te veel pijn deed, en ook gewoon lekker rustig thuis gebleven, omdat ik ook de hele tijd koortsig en moe was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het trekken zelf voel je niets van ,2 a 3 dagen erna kun je behoorlijk veel last ervan hebben, maar daar krijg je een pijnstiller voor mee (meestal ibuprofen 600mg )goed de aanwijzingen opvolgen van tandarts of kaakchirurg met betrekking tot schoonhouden en na een week is alles vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een jaar van trekken van kiezen en massale ontstekingen achter de rug.
maar het trekken heb ik nooit last van gehad.
Maar neem ook op tijd wat ibuprofen en 2 paracetamol (advies tandarts) die 2 samen geven een aantal uur een goede pijn bestrijding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drie kiezen laten trekken bij een kaakchirurg. Trekken zelf was geen probleem. Na afloop twee dagen licht last van spierpijn in de kaak. Voor de rest viel het 100% mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zijn er verschillende verstands- en andere kiezen getrokken. Ik vond het gemoor en gerommel in mijn mond het vervelendste. Napijn heb ik nagenoeg nooit gehad. (Terwijl ik ook heb gerookt, wat natuurlijk niet goed is voor de wondgenezing). Wees gewoon een beetje lief voor jezelf en laat je een beetje verwennen door je huisgenoten, daar heb je wel recht op na zo'n ingreep.
Maar bang voor de pijn hoef je echt niet te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal bij iedereen anders zijn. het ligt eraan hoe groot je pijngrens is, hoe goed ze doorgekomen zijn, of ze groot zijn, hoe gevoelig je tandvlees is enz.

Ik heb ze op gegeven moment alle 4 laten trekken, omdat er bijna geen ruimte meer was, daardoor zijn er 2 niet goed doorgekomen, maar slechts een deel. Ik kwam thuis met wangen vol gaasjes ( voor mijn gevoel) maar heb toen de verdoving uitgewerkt was, weinig pijn gevoeld.
Nu heb ik een hoge pijngrens dus een ander zou het misschien wel als pijnlijk hebben ervaren.
amc
13 jaar geleden
Pas een half jaar geleden een verstandskies en zijn buurman laten trekken( Onderkaak, het schijnt dat de bovenkaak makkelijker is) Kreeg ook een recept mee voor pijnstillers, maar ik heb het niet eens naar de apotheek gebracht.... Ik kan wel goed pijn verdragen, maar dit was echt geen pijn te noemen, een halve dag (nadat de verdoving uitgewerkt was) een wee gevoel in de kaak, een beetje beurs, maar verder niets.... Het zal wel verschillen tussen personen, mijn broer heeft vergroeide wortels, en die had wel pijn ervan, maar daar kwam dan ook een stukje kaakbot mee....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zijn 2 verstandskiezen getrokken (allebei boven). Omdat ze te groot voor mijn kaak waren moesten ze eruit. Ik heb helemaal geen napijn gehad, het was meer een opluchting.
Het trekken was ook zo gebeurt....de tandarts ging alvast staan, omdat hij dacht dat hij veel kracht moest zetten, maar binnen 2 seconden had hij ze er al uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriend van me heeft laatst z'n verstandkiezen laten trekken zonder verdoving. Hij gaf aan er weinig last van te hebben en dat het 'm reuze meeviel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt per persoon, ik had er zelf weinig last van. Een tip, eet alleen GEEN RIJST tot het gat weer dicht en geheeld is. Ken iemand bij wie een korreltje er in was gaan zitten... niet leuk!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het trekken zelf niet zo omdat het verdoofd is maar daarna ...
Ik kreeg enorme kaakkramp.Ik kreeg van de tandarts het advies kauwgom te kauwen.Nu heb ik een bloedhekel aan dat goedje maar heb de tip ter harte genomen en omdat met kauwgom de boel soepel blijft bleef de kramp bij de tweede ronde achterwegen. Door het krampachtig je mond stil te houden zonder kauwgom krijg je een soort van kramp.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na al die geruststellende antwoorden hier nog even een domper. Ik ben er drie dagen ziek van geweest. De tandarts kreeg hem er niet uit. Na steeds weer proberen raakte de verdoving uitgewerkt en smeekte ik hem om op te houden. Hij heeft me toen naar de kaakchirurg verwezen. Daar begon de ellende van verdoving, het rukken en trekken achter in je mond opnieuw. Eindelijk was ie er uit. Met een dikke en kloppende wang eindelijk naar huis. Na drie dagen was de kwelling voorbij. Veel sterkte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laten trekken valt erg mee. Maar het is de na-pijn..
Dit is zeer afhankelijk van de vorm van de kies. Als de wortels gewoon recht zijn, is er weinig last. Maar als ze krom zijn dan zullen ze een en ander schade aanrichten aan je kaakbeen als ze getrokken worden. Door de verdoving zal je geen pijn voelen, maar enkel de 'druk' van het trekken. Het gaat pas pijn doen na de verdoving, of als je kaakbeen gaat teruggroeien (dit duurt enkele dagen).
Ik had het laatste en heel veel baat bij de dikke pijnstillers. 2 Weken duurde het!

Succes en sterkte alvast!