druk in de oren

zijn er meer mensen die last hebben van een rae tik

ik druk namelijk me neus dicht en blaas dan naar achter anders als k dat niet doe staan ze open en hoor ik me hartslag en iedereen keihard

maar is dat gevaarlijk
( ik weet wel dat je neus dichtknijpen en dan niezen of blazen slecht is)

maar als je het anders om doet neus dicht en na boven snuiten net alsof je neusspray in de neus opsnuift alleen dan met de neus dicht??

ik heb steeds een druk opme hoofd en ben wel verkouden
wil ff weten of meer mensen dit kennen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als u druk op de oren voelt, dan kunt u proberen dit te verhelpen door de oren te klaren. Met een hand knijpt u de neus dicht en daarna probeert de door de neus uit te ademen, wat uiteraard niet lukt. Blaas niet te hard. U zult merken dat u een soort ploppend gevoel in de oren voelt.

Klaren op deze manier kan geen enkele kwaad. Alle sportduikers maken van deze manier van klaren gebruik, als ze onder water zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als u andersom klaart, dan ontstaat er juist druk op de oren. Dit is niet goed.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het komt mij heel bekend voor ik heb al problemen gehad met mijn oren van kind af aan en nog steeds.
Wat jij nu beschrijft komt mij mij ook heel vaak voor.
het kan geen kwaad.zoals hier boven vermeld kan r het niet veel kwaad maar blaas niet te hard.
alleen als je oren open gaan doet dat wel even zeer
meestal als je hartslag hoor in je oren is het vaker als je ligt in bed dan overdag.
en als je voor de zekerheid wilt laten controleren dan zou ik aan je huisarts een doorverwijsbrief vragen naar een kno arts