Kan ik douchen met een nat wondje?

Ik heb maandagochtend een wratachtige moedervlek in mijn nek laten weghalen van ongeveer 1 cm groot. Het is met de vries/schraap methode gedaan dus niet diep, geen hechtingen maar wel een ‘nat’ wondje met geirriteerde rode huid eromheen. Nu Ik zou graag mijn haren willen wassen maar het wondje zit bijna op de grens van mijn haren in mijn nek, dus een douche pleister is geen optie. Die zou dan niet goed afsluiten. Kan het kwaad om hiermee te douchen of is het verstandig om toch nog te douchen met mijn haren opgestoken zonder het nat te maken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een nat wondje is een open wondje. Met een open wondje douchen is voor zover ik weet niet verstandig.

Eventueel kun je vanavond , na 18.00 uur?, de Huisartsenpost (HAP) bellen en daar je vraag neerleggen. Anders nog even wachten en desnoods morgenochtend vroeg de huisarts bellen.