Hoe ontdek ik mijn talenten?

Om wat meer zelfvertrouwen te krijgen wordt veel gezegd dat je moet opschrijven waar je goed in bent. Maar dat is het nou net bij mij: ik weet niet waar ik goed in ben. Zeker, probeer ik van alles maar dingen lijken me niet goed te lukken. Terwijl als ik naar anderen kijk, gaan dingen zoals bijv. koken, musiceren, tekenen of een bepaalde sport uitoefenen makkelijk af. Hoe kan ik, zonder dat ik iets kan, toch mijn zelfvertrouwen vergroten?

5 jaar geleden
1.1K
Reddie
5 jaar geleden
Wat je wel kunt is zonder spelfouten een vraag met verhaaltje op GV schrijven.
Dat kunnen er maar weinigen.
Erna55
5 jaar geleden
Houdt op met jezelf met anderen te vergelijken.
Doe je dingen die je leuk vindt.

Antwoorden (1)

Als je aan talenten denkt, denk je heel snel aan zaken als sport, muziek, acteren, kunst e.d.
Maar een talent kan ook iets heel anders zijn en ieder mens heeft zijn eigen unieke set aan talenten. Het zijn vaak dingen die jijzelf heel normaal vindt. Maar een ander die daar juist minder goed in is, vindt dat een talent van jou.
Daarom kan jij het beste aan mensen om jou heen vragen, waar jij goed in bent. Mensen die jou kennen herkennen jouw talenten. Dat kunnen je ouders zijn, maar ook je vrienden en vriendinnen of je collega's.
Je zult versteld staan waar jij allemaal goed in bent.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+
Mee eens, zelf zie je niet zo snel je pluspunten, je omgeving / netwerk kan je hiermee helpen. Gewoon vragen en zeker niet teveel vergelijken met anderen. Iedereen is uniek en iedereen heeft talenten of pluspunten!
teusvh
5 jaar geleden
En je schrijft je vraag in correct nederlands. Waarvoor lof. Kom je nog zelden tegen.
Wat misschien ook helpen kan: zgn. kerncompetenties zijn díe vaardigheden die je van jezelf zo vanzelfsprekend vindt dat je je helemaal niet realiseert dat lang niet iedereen dat kan of heeft.