Wat is het verschil tussen een witte en zwart haarzakje?

Ik verlies veel haren met een wit haarzakje, maar af en toe verlies ik sporadisch haren met een zwart haarzakje en ik had gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Iemand?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je ziet is geen haarzakje, maar de haarwortel. Meestal zijn deze wittig van kleur, maar soms zie je een donkerder puntje aan het eind van de wortel. In dat puntje wordt (werd) de haarkleur aangemaakt, wat zich tijdens de groei verdeeld over het haar. Dit is tenzij je andere klachten hebt, zoals jeuk, haaruitval, of pijn, niet abnormaal. Mocht je meerdere klachten ondervinden ga dan eens naar je huisarts, om te laten onderzoeken of je haarzakjes niet ontstoken zijn, anders is dit niet nodig.

Antwoorden (1)

Als je haarzakje onder de huid zit, is het wit en wanneer het wordt blootgesteld aan zuurstof wordt het zwart. Dus dat hoeft verder geen probleem te zijn.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een haarzakje valt niet uit, zodra de haar gestopt is met groeien laat het haarzakje de haarwortel los, waardoor de haar met wortel uit kan vallen, het haarzakje verschrompeld iets, maar blijft onder de huid. Na een rustperiode groeit er weer een haar uit hetzelfde haarzakje. Het zwarte puntje dat Dreamsdolive ziet, is dus niet het haarzakje, maar de haarwortel die wel mee uitvalt.