Een depressie kan zich op verschillende manieren voordoen. Bij een depressie voelt u zich meestal minstens twee weken achteréén, somber en hulpeloos.

Verder komen er ook enkele of meerdere van de volgende verschijnselen.

http://indepressie.nl/symptomen-depressie/symptomen-bij-depressie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De klachten die depressiviteit veroorzaken, kunnen van persoon tot persoon verschillen. Niet iedereen die depressief is heeft alle onderstaande symptomen. Omgekeerd is niet iedereen die enkele van deze symptomen heeft depressief.

•Depressieve stemming

•Zinloosheid

•Lichtgeraaktheid

•Negatief zelfbeeld

•Onzekerheid

•Angst

•Slaap problemen

•Vlakheid

•Spanning en nerveusiteit

•Vermoeidheid

•Eetproblemen

•Zelfverwaarlozing

•Concentratieproblemen

•Piekeren

•Schuldgevoelens

•Minder behoefte aan seks

•Andere lichamelijke klachten

•Denken aan de dood

Wanneer je veel van bovenstaande klachten herkent is het raadzaam om met een hulpverlener te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste keer herken je dat BIJNA achteraf. Je weet niet wat je overkomt. En je herkent ook niet dat je nog langer niet beter bent terwijl je denkt dat je wel beter bent zelfs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
AWM
13 jaar geleden
Ik word zo depressief....
Depressie is een ruim begrip. Het kan variëren van een beetje lusteloosheid tot zwaar in de put zitten met een zwarte bril op, en je geen perspectief meer ziet.
Let wel, een depressie is geen vijand, maar een vriend die je vertelt dat er iets met je aan de hand is. Een depressie klopt dus, en is niet verkeerd, hoewel het wel rot kan voelen. Ik weet er alles van.
Met inzichtgevende therapie kun je ontdekken waar de depressie vandaan komt. Wat er dwars zit. Als je aan de oorzaak werkt, zal de depressie weer verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Depressie is geen ruim begrip, depressie is een strak omschreven ziekte in de DMS-IV. een weekje in de put zitten is geen depressie! een huisarts kan de diagnose stellen of je doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste broeder, je opvatting deel ik niet. Depressies kunnen juist uiteenlopend van aard zijn. Het gevoel van in de put zitten hoort daar ook bij, ongeacht de duur. Maar als jij dat zo vindt dan is dat prima. Als je maar geen diagnoses hoeft te stellen, want je beperkte opvatting erover zou niet goed zijn voor een patiënt. Depressie is veelal GEEN ziekte maar een signaal.