Kun je wel afvallen terwijl je ani depressiva gebruikt?

Ik heb een dwangstoornis en slik daarvoor al lange tijd anti depressiva. Ik kan helaas niet zonder.
Omdat ik steeds meer aankwam en het me ook niet lukte af te vallen, ben ik overgestapt op een andere ad. Helaas kwam ik al snel weer een aantal kilo's aan. Ik loop bij een voedingsconsulente, eet verantwoord en gezond en ik sport. Ik ben al eens onderzocht op mijn schildklier en op suiker. Alles in orde.
Ik zoek eigenlijk mensen die ook flink zijn aangekomen door anti depressiva en die het tijdens het gebruik ook weer gelukt is om af te vallen. En vooral hoe?
Ik slikte heel lang paroxetine (bijv seroxat) en slik nu Fluvoxamine (bijv Fevarin)
Alle tips zijn enorm welkom!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Heeft de psycholoog / psychiater / huisarts die de AD voorschreef hier geen tips voor?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, de enige tip is proberen te wisselen van medicatie. Helaas is er over het bestrijden van gewichtstoename (ook als je wel gezond eet/sport) en afvallen tijdens het gebruik en waarom het niet lukt bijna niets bekend.

Antwoorden (1)

Dit is heel moeilijk.
Beter vraag je so-wie-so raad bij een diëtiste, deze kan een persoonlijk advies geven op basis van gebruikte medicatie en je voorkeuren/ gewoonten. Vaak is een bijwerking van medicijnen het gevaar van aankomen.

Wat ik weet is veel bewegen en gezond eten. Koolhydraten en suiker zijn de grote vijanden! Kook zelf, vers en gebruik zo min mogelijk pakjes / potten etc. Bv een pastasaus is zo gemaakt en in een pot zit iig onnodige suiker. Maak gebruik van (verse) kruiden en knoflook om minimaal smaak te geven waar je anders wellicht een sausje zou maken.

Succes hoor, Mummie!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je voor je tips. Alles wat je noemt doe ik al langere tijd, heel bewust en gezond eten en sporten.
Er gebeurt niets!