Hoe lang kan ik een flesje zwarte komijn olie of borage olie optimaal bewaren?

Ik zit met de vraag omdat ik me afvroeg of het veel uitmaakt als ik een fles van 100ml zou kopen of een fles van 250ml of zelfs 500ml? Hoe groter de fles hoe voordeliger het uitkomt in dit geval maar...

Aangezien zwarte komijn olie en borage olie behoorlijk veel meervoudig onverzadigde vetten bevatten kunnen deze na opening snel gaan oxideren heb ik hier en daar gelezen; klopt dat ook als je de flesjes na gebruik snel terug afsluit?

Maar wat ik dus vooral wil weten is, of het veel uitmaakt als ik een groter fles koop in plaats van een kleine? Met een grote fles van 500ml zou ik 100 dagen mee toekomen en een fles van 100ml ongeveer 25 à 30 dagen.

Moet ik mij zorgen maken als ik een grote fles (na opening) 70 dagen langer zal moeten gebruiken? (Omwille de meervoudig onverzadigde vetten die snel oxideren)

Hopelijk vind ik hier een passend antwoord op mijn vraag.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vragen (via email?) aan de verkoper?

Antwoorden (1)

Aangezien THT-data slaan op ongeopende verpakkingen kan je het beste kleine verpakkingen nemen.