Is weinig alcoholgebruik als jongere ook schadelijk voor de hersenen?

Uiteraard is er op internet meer dan genoeg informatie te vinden over hoe schadelijk alcohol is voor de hersenen van een jongeren bij VEEL alcohol, maar ik kan niets vinden over bijvoorbeeld een tot twee biertjes per maand. Alle onderzoeken gaan over alcoholvergiftigingen of vaste drinkers. Misschien dat iemand me hier kan helpen?
Ps:
Jongere = 14-18 jaar
weinig = ongeveer 2 biertjes per maand

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Alle alcoholgebruik bij jongeren kán schade aanrichten, waarmee niet gezegd is dat het dat per definitie ook doet. De een zal er wat gevoeliger voor zijn dan de ander.
jc54