Hoe reageer je op een periode van veel stress en druk?

Is het logisch als je dan sneller boos wordt, of eerder moe? Of zijn er andere dingen die er op kunnen treden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
erotisi
6 jaar geleden
http://bijnieruitputting.com/de-hpa-as/
Cryofiel
6 jaar geleden
Bijnieruitputting... bestaat dat echt? Ik dacht dat het één van de verzinsels was uit de alternatieve hoek.
Ritsuka
6 jaar geleden
Bij veel stress is het belangrijk om extra te letten op ontspannen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb je even!
gevolgen van stress kunnen zijn; slapeloosheid, prikkelbaarheid, spierpijn, spanningshoofd- en nekpijn, hyperventilatie, emotioneel zijn , vermoeidheid, maag-darmproblemen, huidproblemen en dan heb ik nog niet alles genoemd. het antwoord is dus; ja!

Het beste antwoord

Ja, maar het is ook verschillend.
De een ontploft en de ander zoekt instinctief rust. Emotioneel ben je niet stabiel, je bent snel in tranen. Dat je moe bent is logisch.

Fysieke vermoeidheid kun je bestrijden met slapen en rust. Mentale vermoeidheid niet, daar is meer voor nodig.

Je kunt je minder goed concentreren en ergert je sneller aan anderen. Of je gaat meer eten of meer junk food eten. Slechter in slaap vallen, wisselend humeur.
Kortademig zijn of spierpijnen, uitslag/huidproblemen, maagproblemen. Het kan allemaal.

De oplossing is natuurlijk minder stress en druk.
Je beter gaan voelen kan door dagelijks naar buiten in de buitenlucht te zijn. Dagelijkse beweging zoals wandelen of fietsen is belangrijk. Sporten een paar keer per week is niet alleen gezond maar ook leuk, je komt weer onder de mensen, kies een teamsport. Zo kan je weer positiever gaan denken, je beter voelen door positieve stofjes.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je reageert alsof je overspannen bent (als je dat al niet bent). Daar hoort inderdaad bij dat je je snel geïrriteerd voelt, zelfs om de kleinste dingetjes. Ook moeheid en snel boos worden behoren tot de symptomen. Ook kun je om een futiliteit zin krijgen om in een hoekje te gaan zitten huilen, of juist om te gaan schreeuwen en slaan.

Zorg snel voor ontspanning. Zorg dat jouw "stressor" uit jouw leven verdwijnt.
Cryofiel