Is een aanvullende zorg verzekering van de gemeente den Haag echt zoveel voordeliger?

Ik heb een zorg verzekering van de gemeente Den haag en betaal 153,60 per maand.Eigen risico zit daar bij in begrepen. Ik vraag me toch wel af is dit nu zoveel goed koper dan een gewone basis verzekering? Als ik uit gaat van een basis verzekering van €103 is dat al een verschil van €50 per maand dit maal 12 is €600 dat is veel geld op jaar basis.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eigen risico van 385 zit daar bij is.
Als je die gebruikt dan is het 600-385= 215,- duurder. Zitten er ook aanvullende verzekering bij?
Tandarts bijvoorbeeld.
Heb je eventueel een link naar de voorwaarden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee er zit geen aanvullende verzekering bij.Den Haag betaalt alleen de eigen bijdrage die is opgenomen in de premie!
Heb geen link voor je .....
ronron1212
6 jaar geleden
Er zit wel degelijk een aanvullende verzekering bij
oordelen De voordelen van de Haagse zorgverzekering: De gemeente betaalt, afhankelijk van uw financiële situatie, mee aan uw premie.
Het wettelijk eigen risico van € 385 is meeverzekerd.
Een uitgebreid pakket met ruime aanvullende vergoedingen voor brillen, tandarts en fysiotherapie.
Veel eigen bijdragen worden vergoed.
Veel zorgaanbieders sturen hun rekening rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. U hoeft dan niet vooraf zelf te betalen.
Iedereen is welkom, uw medische achtergrond speelt bij acceptatie geen enkele rol.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb gebeld met de verzekering en dat klopt inderdaad . Bedankt voor de uitleg ronron !!
Ik ben beter verzekerd en de premie die ik betaal komt een beetje op hetzelfde neer als ik een basis neem met aanvullende verzekering.

Antwoorden (1)

Deze is niet echt voordeliger, een collectieve verzekering wel.
Dan betaal je alleen de basis premie maar ben je wel aanvullend verzekerd.
De aanvullende verzekering wordt dan gedekt door de gemeente.
Mijn dochter zit bij vgz, niet via gemeente en betaald ook 153,00 per maand voor haar aanvullende verzekering erbij.
Bij collectief via gemeente zou ze dus minder betalen.
Maar bel de gemeente eens en vraag om uitleg.
ps: woon ook Den Haag dus had er het een en ander over gelezen
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je voor je antwoord heb er ook over gelezen en de meningen zijn nogal verdeeld. Ga eens informeren bij de gemeente.