Kind van 12 heeft een glas karnemelk op gedronken die bijna een maand over datum, wat moet ze doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ten eerste niks als ze er geen last van heft en ten tweede je koelkast regelmatig controleren en schoonmaken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kind vond de karnemelk in ieder geval niet vies.
en dit interessante antwoord van Hufkes vond ik op GoeieVraag (werd ook beste antwoord)
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/dranken/vraag/22976/karnemelk
Hier in NL zijn we heel erg gefascineerd door uiterste houdbaarheid, maar als je klonterende karnemelk hebt en je schept de klonten eruit, proef je met dat wat je overhoudt geen verschil met een pak waarop een datum in de toekomst staat. Precies datzelfde is namelijk gebeurd met de verzuurde melk voordat het in het pak ging.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, maar ik zou het echt niet weten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
BongoMartin, ik hoop niet dat je op elke vraag waarop je het antwoord niet weet, gaat reageren dat je het niet weet ;-)

Antwoorden (3)

Bel de huisartsenpost en vraag telefonisch advies.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niets , als ze er geen last van heeft.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Zolang het pak karnemelk ongeopend is zal het weinig problemen geven. Van bedorven gewone melk wordt een gezond kind ook niet zooo snel ziek dat het naar een HAP moet. Vies of bedorven hoeft niet noodzakelijkerwijs samen te gaan met ziekmakend.
anneliez
6 jaar geleden
Als het vies was had kind echt dat glas niet leeggedronken
het is een zure drank en die kan bijna niet bederven door de zuurgraad
niets aan de hand dus.