Ernstig ziek na XTC gebruik, hoe herstel ik?

Ik heb afgelopen weekend 3 dagen oprij XTC gebruikt. Elke avond 2 stuks. Het is nu donderdag en ik lig sinds maandag al ziek op bed, ik kan niet slapen, moet de hele tijd braken, voel me zeer ellendig en er lijkt maar geen verbetering in te komen. Heb echt zoveel geprobeerd maar bijna niks helpt. Mijn vraag is of er mensen dit ook hebben meegemaakt en hoe ik weer beter kan worden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.5K
Erna55
6 jaar geleden
Je kunt je lijf niet ongestraft zo mishandelen.
Het advies van het Trimbos- Instituut is één pil per keer. Daarna twee dagen rust inplannen.
Slik slechts een paar keer per jaar.
https://www.drugsenuitgaan.nl/hulp-en-advies/veel-gestelde-vragen/uitgebreid/?vraag=6 Je zegt dat je " al zoveel" geprobeerd hebt, maar je lichaam heeft nu rust nodig.
Wanneer je niets binnen kunt houden neem dan contact op met je huisarts.
Ritsuka
6 jaar geleden
Contact met de huisarts lijkt mij een goed idee, en voorlopig even goed rust nemen en goed voor je lichaam zorgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoop trouwens dat je het niet vreemd vind dat je je zo voelt? Dat je zelf beseft hoe ernstig slecht he bezig bent geweest. Je hebt in ene weekend genoeg mdma genomen voor een heel jaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Een paar kopjes gemberthee met wat honing heeft mijn maag tot rust gebracht en nu gaat het weer prima. Ik denk dat het meer 3 nachtjes doorhalen was wat me ziek heeft gemaakt en dat ik me door de X wel wat down heb gevoeld. Overigens dachten wij dat we de derde avond 2cb namen in plaats van X. Dit geeft nog maar eens aan dat je nooit iets moet nemen zonder het te testen. Het was mijn eerste keer en ik weet ook vrij zeker mijn laatste keer want paar dagen plat liggen is het zeker niet waard. Verder voel ik me nu wel weer goed heb ook met de huisarts gebeld, het was een domme maar eenmalige actie en daarom zal de schade reuze meevallen. Iemand die elke zaterdagavond dronken gaat stappen loopt veel meer hersenschade op (ik drink geen alcohol). Ik ben in iedergeval een ervaring en belangrijke les rijker en dank jullie voor je reactie! Mocht iemand anders dit lezen die een soortgelijke situatie mee maakt (festivalgangers o.i.d.) gember en rust doet wonderen!

Antwoorden (1)

XTC, oftewel MDMA werkt in op je serotonine. Als je van te voren info had gewonnen over "veilig" gebruik (drugsgebruik is natuurlijk nooit veilig!) had je geweten dat je maar 1x per 2 a 3 maanden kunt gebruiken zonder veel negatieve gevolgen. Ook is de hoeveelheid die je hebt genomen heel veel. 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht is een normale dosering. En laat ALTIJD je pillen testen! Dat is gratis.
Je hebt helaas je hersenen erg belast. Xtc kan bij frequent en veel gebruik ernstige blijvende hersenschade opleveren. Oa depressies.
Neem je rust, eet gezond, sport wat en herstel. Je kunt hier niets aan doen behalve uitzitten. Je hebt je hersenen en lijf ernstig overbelast met zoveel drugs.
Mocht je klachten houden kun je naar de huisarts. Al kan die er ook niet veel mee.
Hopenlijk een goede leerschool voor je.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
+ duidelijk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een bron heb ik niet maar ik ben vroeger vrijwilliger geweest bij Unity. Dus toen heb erg veel over drugs, gebruik en de gevolgen geleerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ maar "XTC, oftewel MDMA" is niet zeker, het zou zo moeten zijn, maar in veel pillen zitten ook andere actieve stoffen en met een veel pech zit er helemaal geen echt mdma in, hoewel de kwaliteit in Nederland redelijk is. Ook is met supplementen voor en achteraf een deel van de bijwerkingen te verminderen, maar met misbruik zoals in deze vraag gaat dat niet werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas is dat een hardnekkig fabeltje. Nederland bevat de "schoonste" pillen vergeleken in veel andere landen. In minder dan 2% van de xtc pillen zit een andere werkzame stof. Vooral speed of cafeïne. In zeer zelden van de gevallen evar het pmma ipv mdma. Dat is wel gevaarlijk omdat pmma veel langer duurt tot het werkt en men daarom geneigd is veel en snel bij te nemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In 2009 had het trimbos het nog over 34%:
https://drugsforum.nl/threads/trimbos-kwaliteit-xtc-speed-holt-achteruit.21072/
Het is nu weer een stuk beter, maar bij 2% zou ik graag een bron zien.
Hier nog een linkje naar een paar extra gevaarlijke: https://www.drugs-test.nl/lijst-extra-riskante-tabletten Ik heb verder niks tegen drugs, ik ben voor volledige legalisatie, maar wel zeker weten dat je goed spul hebt, een vertrouwde dealer is al goed genoeg.
Maar aangezien de vraagsteller maar wat doet, is dat kans een stuk groter dat er iets niet klopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat was 8 jaar geleden. De tweede link die je geeft is best gevaarlijk. Het uiterlijk van een pil zegt helemaal niks. Er worden heel erg vaak pillen gedrukt met dezelfde kleur, vorm en logo maar zijn van verschillende batch. Elke pil, ook al zien ze er hetzelfde uit, kan verschillende inhoud hebben. Dat soort sites hebben ze bij Unity etc een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die 2% is als er andere stof in zit. Niet gerekend dat er niks in zit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er niets in zit zijn het geen gevaarlijke pillen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die 2e link is onderdeel van het Trimbos-instituut.
https://www.drugs-test.nl/dims