Dit is toch ook een muggenbult?

Ik werd vannacht wakker en had overal jeuk. 1 bult jeukte ook maar deze niet..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Dat hoeft niet. Het zou ook een allergische uitslag kunnen zijn, een galbult. Zo’n bult ontstaat in een korte tijd en trekt vaak binnen enkele uren weer weg. De medische term is urticaria en het wordt ook wel netelroos genoemd.

De stof histamine speelt een rol bij het ontstaan van galbulten. Soms zijn voedingsmiddelen of medicijnen de oorzaak. (Als kind kreeg ik ze na het eten van aardbeien en van chocola; daar ben'k gelukkig overheen gegroeid...). Maar bij veel mensen wordt nooit een oorzaak voor het ontstaan van de galbulten gevonden.
Amadea