Veel tandsteen hoe kan dat?

Ik poets me tanden altijd goed ik flos mijn tanden zelfs bijna dagelijks. En toch komt het steeds terug ik moet het zelfs om de 3 maanden weg laten halen.

Zelf heb ik geen idee hoe het komt Ik drink amper frisdrank, rook niet en een bakje koffie/thee misschien 1 keer in de 2 weken. Wel drink ik per dag minimaal 3.5 liter water maar het kan hier toch niet van komen? Het zijn ook alleen maar mijn ondertanden.

Ik vind het echt een afknaper...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5 liter water? Wat ontzettend veel, 1,5 is echt wel genoeg hoor.

Antwoorden (4)

Je zult daarin moeten berusten. Sommige mensen produceren meer tandsteen dan anderen. Als je er alles aan doet om het te voorkomen, helpt je tandarts graag om het weg te halen, ook al is dat vier maal per jaar. Vooral mee doorgaan.
13 jaar geleden
Er zijn verschillende manier hoe je aan tandsteen komt dit kan je zelf nooit tegenhouden de enigste die je hiermee kan helpen is een tandarts deze zal de tandsteen verwijderen.
Dit word bij mij ongveer 3 keer in het jaar gedaan.
Het zal altijd terug blijven komen.
zover ik weet heb je ook tandpasta voor tegen tandsteen dat je het wel een beetje kan remmen maar helemaal weg houden zou nooit gaan.
Raadpleeg je tandarts wat je beste verder ermee kan doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tandsteen word veroorzaakt door speeksel heb ik ooit gehoord
de ene mens heeft meer speeksel dan de ander
ik ben 49 heb me eigen tanden nog
maar gelukkig nooit tandsteen gehad
omdat ik geen teveel speeksel in me mond heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandplak ontstaat vooral na suikerrijk eten en drinken. Als je al tandsteen hebt, dan kan nieuwe plak zich daar makkelijk op hechten.
Sommige mensen hebben eerder last van tandsteen en tandvleesontsteking dan anderen. Dat kan komen door genetische factoren.