Ik voel me duizelig/lichthoofdig, me familie zegt dat het volgens mijn vegetarisch dieet is, kan het kloppen?

Hallo mijn naam is Yannick ik ben 18 en een man/jongen.

Ik ben al twee en een half jaar vegetarisch.
Om de zo veel uur/minuten voel ik lichthoofdig/duizelig en soms wat hoofdpijn. Als ik recht sta heb ik het gevoel dat ik kan vallen elk moment.
Maar gelukkig is het nog niet gebeurd.
Men handen trillen ook dat heb ik ook al paar maanden.
Men familie is niet echt zo voor mijn dieet.
Elke reden is een goede reden voor te zeggen dat het de reden is voor men onwel zijn.
Heeft het er iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat je lichthoofdigheid veroorzaakt wordt door je vegetarische dieet. Het is belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen, zoals eiwitten, ijzer, vitamine B12 en omega-3-vetzuren. Probeer een gevarieerd dieet te eten met voldoende groenten, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten en zaden. Als je symptomen aanhouden, raadpleeg dan een arts.
Bronnen:
een maand geleden