mijn weegschaal meet 40kg spieren. hoe weet ik hoeveel % dat is? want ze zeggen je moet tussen de 40% en 50% zitten bij leeftijd tussen 40 en 50j

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
jc54
6 jaar geleden
Met wat voor weegschaal meet jij? Ik ken deze maten niet op deze manier.
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt een totaal gewicht, en een " spiergewicht".
Om het percentage te berekenen neem je 1/100 ste van je totaalgewicht.ndat is 1 %.
40 kilo spiergewicht delen door deze 1/100 ste normaal gewicht.
Dan weet je het percentage. Als je 80 kilo weegt en spiergewicht is 40 kilo, dan is dat 50 %.
Ritsuka
6 jaar geleden
je moet totale gewicht ook weten, geeft die weegschaal dat niet aan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik weeg mij met een tanita bc601 daar staat het gewicht in kg.Iedereen heel vriendelijk bedankt voor jullie reacties !

Antwoorden (1)

Je moet het gewicht aan spieren delen door het totale gewicht. De uitkomst vermenigvuldigen met honderd.

Weegt iemand bijvoorbeeld 90 kg en heeft hij 40 kg spieren, dan is het percentage aan spieren:

40/90 x 100% =
0,444 x 100% =
44,4% spieren.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de mooie uitleg !
Antoni
6 jaar geleden
Graag gedaan!