Waarom krijg je droge ogen van rook?

Waarom krijg je droge/pijnlijke ogen als er rook in de lucht zit? (Bijv. tijdens het gourmetten).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als er stofdeeltjes of vetdruppeltjes uit de rook op het oog neerslaan, worden je ogen daardoor geïrriteerd. Dat voelt hetzelfde als wanneer je ogen erg droog zijn. Je ogen worden echter juist vochtiger, omdat het oog met traanvocht probeert het vuil te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Inderdaad. (Ik mag je voorlopig niet plussen). :-(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Reddie:(Ik mag je voorlopig niet plussen).
Huh? waarom niet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje!
Reddie
6 jaar geleden
@RoqueTrader, omdat ik hem te vaak een plus heb gegeven. Gewoon omdat ik een antwoord goed vind.