Zeer regelmatig blaasontsteking, wat te doen?

Ik heb al jaren lang opeenvolgende blaasontstekingen, kuur op kuur waardoor ik nu al allergisch ben voor furabid en alleen monuril het nog weg krijgt. Ik ga eind mei naar uroloog maar ik vroeg me af of iemand hier dit heeft meegemaakt? Het doet gigantisch pijn bij het plassen, in mijn buik en in mijn zij. Ik heb alle maatregelen om te voorkomen al genomen (van voor naar achter geven, veel drinken, cranberry sap+pillen, plassen na de seks, weinig suikers eten, plassen ook wanneer ik geen aandrang heb). Ook werk ik zelf in de zorg, waardoor er soms weinig tijd is om te plassen.

Wie o wie heeft dit ook meegemaakt of heeft enig idee hoe dit kan komen??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

De regelmatige antibiotica heeft je darmflora totaal verstoord.

Je darmen zijn de bron van de bacterie die de blaasontsteking veroorzaakt.
Extra hygiëne is belangrijk, goed afvegen, katoenen ondergoed, geen inlegkruisjes gebruiken, enzovoorts.
Dit kan je uitbreiden door te douchen na een grote boodschap en meerdere keren per dag ondergoed te wisselen en dat heet te wassen.
Dit klinkt extreem maar de bacterie kan maar op één manier in de blaas komen. De enige andere mogelijkheid is dat er enkele bacteriën achterblijven na een kuur die een paar maanden later weer een nieuwe blaasontsteking veroorzaken.

Een beginnende blaasontsteking is bij iemand die hier nog nooit antibiotica voor heeft gebruikt is bijna altijd te genezen met een goeie combi van vit C en wat andere supplementen en sappen. (lukt dit niet snel dan kan een kuur alsnog voordat er kans is dat de ontsteking naar de nieren gaat)
Dat gaat bij jou niet meer lukken, maar met een beetje geluk is die combi wel te gebruiken om geen nieuwe te krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er zitten grote verschillen in de kwaliteit van supplementen.
In dit geval maakt het voor vit C niet uit, als het maar een zure vorm in, dus het standaard ascorbinezuur en dan een paar gram per dag.
(hoeveel nam je?)

Simpel zeggen dat je "alle maatregelen" genomen hebt klopt denkt ik niet. Welke, hoeveel en hoelang nam je supplementen?

Toegevoegd na 10 minuten:
ps. ik ben man en die hebben er minder last van, maar ken wel iemand persoonlijk die, na een zeer zware reactie op de standaard antibiotica, nu ruim een half jaar blaasontsteking vrij is.