Ons water zit vol met sodium fluoride.Is er een manier om dit eruit te krijgen voor consumptie?Zoals koken of ets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik zie dat je in Groningen woont. In dat geval is het antwoord: leven na 1973. In dat jaar is er namelijk definitief gestopt met het toevoegen van natriumfluoride aan het Nederlandse drinkwater.

Ik weet niet wie je heeft wijsgemaakt dat ons drinkwater 'vol' met fluoride zou zitten, maar ik vermoed dat je een vertaalde Amerikaanse tekst hebt gelezen die je op dit idee heeft gebracht.

In de VS wordt namelijk wél aan (een deel van) het drinkwater natriumfluoride toegevoegd. Of in goed Engels, de term die jij gebruikt: 'sodium fluoride'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ons drinkwater is wereldwijd van de aller hoogste kwalitiet. Zouden er stoffen inzitten die schadelijk zouden zijn (boven een vastgestelde norm) dan zouden die er uit worden gehaald en noet aan worden toegevoegd.
Het kan echter wel, maar dan moet je gaan destilleren.
Voor koken en concumptie zou ik me helemaal geen zorgen maken