Is een klein potje genoeg voor soa urinetest?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn een paar druppels al genoeg, maar je kan het beste informeren bij de instantie die je test op SOA's wat zij willen.
Antoni
6 jaar geleden
Er moet in ieder geval voldoende zijn om meerdere testen te kunnen doen.

Antwoorden (1)

Een kleine hoeveelheid is ruim voldoende,je potje hoeft zelfs niet vol te zijn.
Als je urine wilt opvangen voor een soa test kan je hiervoor het beste ochtendurine gebruiken. Doordat je gedurende de nacht niet hebt geplast kunnen eventuele bacterien in de plasbuis zich vermeederderen. Deze bacterien spoelen tijdens het plassen naar buiten. Om bacterien aan te tonen in de urine is belangrijk om de eerstestraal urine op te vangen. Zorg dat je een schoon bakje of beker hebt en vang hier het eerste beetje urine in op.
fremar
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Vraag het wel na, soms willen ze eerste urine, soms halverwege het plassen (omdat de eerste plas meer stoorflora/troep kan hebben)