Wat gebeurt er na een ongeluk en je naar het ziekenhuis wordt gebracht?

Hoe weten ze wie ze moeten contacteren? Staat dit in je medisch dossier of moet je dat ergens aangeven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
ICE
https://forum.simyo.nl/gewoon-slim-92/in-case-of-emergency-ice-contact-instellen-op-android-telefoon-17951

Antwoorden (1)

Zolang je bij kennis bent bepaal je dat zelf.
Bewusteloos of erger dan gaan ze op zoek naar partner(s) en familie, als ze die niet kunnen vinden naar vrienden, buren, collega's, e.d.

Hier was vorig jaar politie op zoek naar gegevens over iemand die in zeer slechte conditie in het ziekenhuis lag.
Via via hadden ze te horen gekregen dat hij recent in het complex verbleef waar ik woon, mogelijk via onderhuur of als gast. Deze informatie klopte waarschijnlijk niet want niemand had hem ooit gezien en het was een opvallende verschijning. De politie doet dus veel moeite om bekenden te vinden als iemand kritiek in het ziekenhuis ligt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Tip: ga dus nooit op weg zonder iets bij je te hebben waar jouw naam en eventueel adres op staat, dat kan heel veel moeite schelen!
TurfGraver
6 jaar geleden
En dan te denken dat er mensen zijn die miepen dat ze zich moeten kunnen identificeren. ...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ID-kaart (en/of rijbewijs) is toch simpel in je portemonnee mee te nemen, altijd bij je.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaart/vraag-en-antwoord/wat-is-de-identificatieplicht
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Inekez1
6 jaar geleden
"ID-kaart (en/of rijbewijs) is toch simpel in je portemonnee mee te nemen, altijd bij je. "
Als ik de hond ga uitlaten ga ik echt geen portemonnee mee nemen. Als ik wat verder van huis ga neem ik wel altijd mijn pasje van zorgverzekering mee. Dan weten ze in geval van nood wie ik ben. En ik verlies liever dat pasje dan mijn rijbewijs of ID-kaart.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ id-kaartje bij je hebben is zo moeilijk niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In dit geval was de identiteit bekend, familie was gevonden maar er was jaren geen contact meer geweest.
Het was een zoektocht naar vrienden/bekenden en meer informatie over de laatste twee jaar van zijn leven. Via de sim kaart of het imei nummer van een telefoon is normaal gesproken eenvoudig de eigenaar te achterhalen.
Een id kaart o.i.d is wel handiger.