Verhoogd roken de CO2 waarde binnen een beperkte ruimte?

Een ruimte van ongeveer 3 x 3,5 meter. En 2 mensen die in die ruimte enkele sigaretjes roken.
Heeft dat grote invloed op de CO2 waarde in deze ruimte al is het maar voor korte tijd?
Dit vanwege een woontechnische meting ivm vochtproblemen, naar aanleiding van een onderzoek die stelt dat door de zeer sterk verhoogde CO2 waarde geconcludeerd kan worden dat er niet geventileerd wordt.

(geen idee in welke categorie dit dan hoort)

sterredag
7 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit hoort in categorie "Gezondheid"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De vraag hoort niet in "Gezondheid", het gaat over de invloed op een meting. Als je denkt dat mogelijk iets ongezonds of gevaarlijks aan de hand is, weet Sterredag misschien van niks, Ik zie het niet, behalve dat roken niet gezond is. Het verhoogde niveau CO2 ook niet, dat is al bekend. O, misschien de halvezoolfactor: als er geen verklaring gevonden wordt voor verhoogd CO2, omdat er al een onjuiste conclusie is (er is bijv. genoeg ventilatie, of er komt behalve die paar minuten nooit iemand). Misschien heeft iemand iets op een ventilatiekanaal aangesloten ipv op een kanaal voor rookgassen. Valt onder "dat geloof je toch niet?" Nee, dat geloof je niet. ook niet als het toch gebeurd is. Of te laat. Ze bestaan echt hoor, halve zolen.

Het beste antwoord

Nee dat verhoogt niet de CO2 waarde. In sigarettenrook zit niet/nauwelijks CO2, wel zit er CO in dat wel giftig is maar niet zozeer zorgt voor een verhoogde vochtigheid.

De rook bestaat uit een groot aantal giftige stoffen, waarvan het alkaloïde nicotine (zorgt onder andere voor hoge bloeddruk) vooral verantwoordelijk is voor de kick van het roken en de verslaving ervan. Tabaksrook bevat daarnaast onder meer teer, koolmonoxide en ruim 40 andere schadelijke stoffen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sigarettenrook

'Het percentage CO2 in de rook die we uitblazen verschilt nauwelijks met de hoeveelheid in ‘normale adem'
https://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/08/hoeveel-co-komt-er-vrij-dankzij-een-sigaret-2-12614375-a1300599

https://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikasgas
7 jaar geleden
sterredag
6 jaar geleden
Het enige antwoord, dus ook het beste antwoord :)
Bedankt voor je reactie.