Cyste in de rechter neusbijholte, kan dit kwaad?

Kan dit kwaad? Duurt nog een maand tot bezoek kno arts. Betreft een cyste in de rechter neusbijholte

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan normaal gesproken geen kwaad, anders hadden ze er wel een spoedgeval van gemaakt en vier weken is nog redelijk snel.

Antwoorden (1)

Jij hebt dus een sinus mucocele, een kleine goedaardige slijmcyste.
De kans dat deze gaat ontsteken is behoorlijk aanwezig. Als die ontsteking chronisch wordt heb je altijd last van een verstopte neus, kan je reuk en smaak verliezen, kan je constant hoofdpijn hebben, en nog meer klachten krijgen.
Het is daarom verstandig om de cyste operatief te laten verwijderen. Maar wees gerust, deze groeit maar heel langzaam. Dus het is geen probleem om daar een maandje mee te wachten.
Amadea
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Duidelijk.