Hoe verkom je maagzuur branden?

best vaak last van en drink dan melk waarna het over gaat. maar eigenlijk wil ik het voorkomen ipv genezen. welk eten en drinken met je mijden en welke juist niet om maagzuur minder of geen kans te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg het vaak van eten, waar relatief veel vet in zit, maar misschien is het bij jou wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euh nee, klinkt wel herkenbaar, ook weinig gevarieerd, misschien dat dat ook meehelpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig maar dat een glas melk de vlammen dooft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou indd

Het beste antwoord

Vanillevla doet wonderen!
Als je last hebt een paar hapjes vla eten maar ook voor de maaltijd uit voorzorg wat hapjes vla werkt prima! Dit was een tip van mijn huisarts! Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ai, lastig... Hier de link naar ongeveer de zelfde vraag van 2 dagen geleden, met in het beste antwoord (je raadt nooit van wie) ook een link naar een website met goede tips!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuurremmers slikken

Toegevoegd na 1 minuut:
let op:

De huisarts kan maagzuurremmers voorschrijven, die beschadiging van de slokdarm tegengaan. Bij de drogist en apotheek zijn ook maagzuuremmers verkrijgbaar zonder recept. Gebruik deze zelfzorgmiddelen echter nooit voor langere tijd. Wanneer klachten niet vanzelf overgaan of terugkeren, is het altijd verstandig om naar de huisarts te gaan. Bovendien zijn zelfzorgmiddelen niet altijd sterk genoeg om een ontsteking te voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
toen wou ik de bron er bij zetten wat fout ging..

http://www.darmkanker.info/pages/view.php?page_id=482
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maagzuur kan komen door stress en/of zorgen, vet eten en oververmoeidheid.

Je kunt zelf wel bepalen welke voor jou van toepassing is en daar wat aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je geen reflux krijgt...
Reflux is terugstromen van maagsap in de slokdarm.
De epitheelcellen van de slokdarm kunnen niet tegen het maagzuur en dat moet je dus voorkomen. Het terugstromen van magsap maakt op den duur kanker, dat is niet goed en voorkom je liever. Zorg dat je niet zuurvormend voedsel eet, zoals veel vlees en drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast voeding zijn er nog ander mogelijke oorzaken zoals té strakke kleding, een strak zittende broek kan echt brandend maagzuur veroorzaken.
Maar ook kan het een medische oorzaak hebben nl een scheurtje in je middenrif, dit merk je doordat je (meer)last van brandend maagzuur hebt als je gaat liggen.
Dit is te opereren maar wordt weinig gedaan omdat het meestal niet of maar tijdelijk helpt, heb je dit dan zal je via je huisarts tips krijgen om het terug lopen van maagzuur te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste hier geven antwoord WAT te doen bij Maagzuur.
Je vraag is mi hoe je het voorkomt.

Roken, Alcohol, Stress; koffie en vet eten zijn bekende veroorzakers. En in combinatie helemaal.
Eigenlijk moet je zorgen voor een goede voeding.
Als je dan maagzuur hebt moet je buiten je voedingspatroon even een arts raadplegen. Want uiteindelijk kan maagzuur een maagbloeding (door ontsteking) of zelfs een verhoogd risico op kanker geven.

Medicijnen zijn in deze symptoom bestrijders en geen oplossers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bepaalde gevallen is het last hebben van maagzuur te wijten aan het onvoldoende afsluiten van het klepje aan het uiteinde van de slokdarm waardoor maagzuur terug komt en dat voor een ongename sensatie zorgt op die plek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maagzuur is nodig voor de spijsvertering dus in dit geval is het enige middel er voor te zorgen dat het klepje weer voldoende sluit dat kan met medicijnen. Het maagzuur voor langere tijd neutraliseren met kalktabletten of melk, leidt tot vermindering van spijsvertering en op de lange termijn voor klachten aan he maagdarm kanaal en vitaminetekort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met welke medicijn zorg je dat het maagklepje weer voldoende sluit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De naam van het medicijn weet ik niet meer maar het waren 14 tabletten waarvan ik er 3 heb genomen Sinds 1974 heg ik geen last meer gehad.
Ik heb zelf ook dit probleem. Ik heb gestoeid met oma-middeltjes, maalox en rennies. Niets hielp.
Totdat ik een keer Zantac kocht. Ik nam er een na een flinke "aanval" en binnen 5 minuten was het helemaal weg.
Ik heb dit gemeld bij mijn huisarts en die vertelde me dat Zantac een commerciele is van ranatidine. Dit is op herhalings recept gratis terwijl Zantac iets van €1 per pilletje kost.

En bij mij werkt het ook nog eens positief. Ik doe nu meer dan een jaar met een doos van 60 tabletjes. Toen ik begon was dat 3 maanden.

Ik hoop dat deze voor jou ook werkt. Er zijn meerdere redenen voor de aanmaak van overtollig maagzuur. Er zijn dan dus ook meerdere oplossingen mogelijk. Maar, koop een klein verpakking Zantac (= 75 mg ranatidine). Als het werkt dan informeer je de huisarts en je kunt het ophalen bij de apotheek wanneer je het nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herken dit.
Heb er ook regelmatig "last" van na gebruik van alcohol, vet eten of veel eten van vette koeken of gebak.
Gebruik hiervoor geen medicijnen, maar neem het voor lief of laat hetgeen de last veroorzaakt gewoon staan.
Bij gebruik van alcohol neem ik kort van te voren magere of halfvolle melk. Dit is meestal afdoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jarenlang heb ik aan maagzuurpijnen geleden en eigenlijk hielpen middeltjes als b.v. Rennie slechts voor korte tijd.

Op zekere dag las ik ergens dat het eten van zoete appelen dit pijnlijke verschijnsel kan doen verdwijnen.

Baat het nietdan schaadt het niet, dacht ik..en begon er dus aan. Elke avond voor het slapen gaan een zoete appel Golden delicious, Jonagold enz.

En..het resultaat was werkelijk verbluffend. Totaal geen pijn meer en eindelijk ongestoord kunnen slapen.

Tegenwoordig heb ik totaal geen last meer van die kwaal.
En dus raad ik je dit recept van harte aan.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het eten van tomaten bevoorderd maagzuur
en ook het te sterk gekruid eten dus dat niet te veel eet liever veel fruit en verse groente en niet roken weing koffie of thee maar meer natural water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je speeksel (slijm) zorgt daarvoor maagzuur brand door veel dingen maar niet door speeksel (slijm). Je moet veel slikken en het gaat over (als je er last van hebt).