Is nicotine echt verslavend?

Ik rook ongeveer 10 sigaretten per dag, maar als ik slaap dan wordt ik niet wakker met de behoefte aan nicotine. Komt dit door het onderbewustzijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, nicotine is echt verslavend. Dat je er s anachts niets van merkt is omdat je licham impulsen van buiten uitschakelt. Zo moeten de meeste mensen ook niet vaak uit bed om te plassen, water te drinken oid terwijlje 's ochtends wel met volle blasa en dorge keel wakker wordt en maar 2 dingen wilt. Plassen en drinken. En in jou geval waarschijnlijk een peukie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

1 manier om er achter te komen of nicotine verslavend is is om te stoppen met roken, en kijken hoe lang je dit volhoud.. (rook je na een tijdje weer, ben je verslaafd aan nicotine)

verslaafd zijn zit tussen je oren.. en als je slaapt rusten je hersenen, en heb je dus geen/minder behoefte aan nicotine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind roken wel een leuke bezigheid.... ik word vrolijk van

echter het is wel verslavend en kan met gemak twintig jaar je leeftijd verkorten

( veel jonge mensen denken : dat zien we later wel hee? )

in sommige theorien staat de nicotine te boek als een soort van onschuldig gif ....andere tongen ( waaronder ik ) schaar nicotine wel onder de opiaten

de ontwennings verschijnselen zijn soort van identiek waardoor het heel moeilijk te stoppen is

Toegevoegd na 2 minuten:
psps ha ha volksvijand nummer een is natuurlijk tabac en nicotine

maar een nummer twee op de lijst is toch wel arbeid : die kan je gezondheid ook erg beschadigen en zodoende je leeftijd verkorten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is verslavend. Probeer maar eens een maand te stoppen..... (en als je dat lukt, begin dan gewoon niet weer ;-) ). Volgens mij red je het nog geen dag zonder... en dat defineert een verslaving: een behoefte aan het middel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt iets zo verslavend maken zoals je zelf wilt. Ik rook als ik rook als ik er trek in heb en rook niet als ik er geen trek in heb net als bijv. chips :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uw lichaam vraagt op vaste momenten om een sigaret. Iedere verslaafde roker kent die momenten wel wanneer het lichaam schreeuwt om een sigaret: ’s morgens na de koffie, voor een lastige bespreking, bij verdriet, ruzie of spanningen, ’s avonds na het eten of na de seks. Even zo’n een lekkere sigaret opsteken. Nicotine zorgt ervoor dat de uw hersenen de stof dopamine aanmaakt. En dat is de stof die ervoor zorgt dat u zich zo lekker en ontspannen voelt. En eenmaal gewend aan dit lekkere stofje kun je niet meer zonder. De verslaving aan het roken is een feit. Omdat nicotine weer snel het lichaam verlaat zult u snel behoefte krijgen en de daarbij behorende ontwenningsverschijnselen. Want bij een rookverslaving moeten deze ontwenningsverschijnselen zo snel mogelijk worden opgeheven. Jammer toch dat roken zo verschrikkelijk slecht voor je gezondheid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, JA, JAZEKER.
Alleen is niet iedereen even bevattelijk.