Hoe voelt iemand zich die uit een midlifecrisis komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag Barcie..+1

Het beste antwoord

bij mij werkt de midlife crisis als volgt : vroeger was ik jong en gezond maar maakte veelste veel vreemde bokkensprongen in mn leven

met een soort van puinhoop als gevolg

nu ben ik ouder en wijzer geworden maar helaas ook een stuk zwakker ha ha

dus nu is het voor mij makkelijker om aan geld te komen ( door mn verhoogde verstand ) maar ha het uitgeven word minder prettig omdat mn lichaam zeurt

ha het is ook nooit goed hee? met de mens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Goed!
Want als hij zich niet goed zou voelen, zat hij er nog in;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed. Met zijn bentley voor de deur, en jonge hond naast zich in de stoel voelt ze zich weer helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk een ouwe lul, die er weer zin in heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is: Herboren, nieuwe ronde nieuwe kansen...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal, met het vervelende van de crisi nog in het achtehoofd iets beter dan ervoor maar kort want d leeftijd doet daarna weer een duid in het zakje door allerlei ouderdomskwaaltjes.
Maar niet iederheen heeft evenveel last van dit verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rustiger, kalmer, tevredener, en 'jong-bejaard'.
het hoeft allemaal niet meer zo nodig....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De midlifecrisis hoeft niet altijd slecht uit te pakken. In feite kan het juist een gezonde crisis zijn, een crisis die noodzakelijk is om de tweede levensfase tegemoet te treden. De midlifecrisis kan worden 'gebruikt' om het leven uiteindelijk meer in overeenstemming te brengen met persoonlijke waarden. Het is een rijpingsproces, een behoefte om jezelf te ontwikkelen. Sommigen noemen het heel abstract : Op zoek naar jezelf. Maar daar zit een kern van waarheid in. Levensvragen zoals 'Wie ben ik' en 'Wat wil ik' worden terecht gesteld, zodat bijsturen en veranderen kan leiden tot meer zingeving van het bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi knip- en plakwerk.
Maar hoe VOELT iemand zich als hij er uit komt?
Als herboren. Een midlifecrisis is niet altijd per definitie slecht.
Het is een tijd om je te bezinnen, en om terug te kijken wat er van je leven is geworden, en of je doelstellingen uitgekomen zijn.
Zo kun je weer uitgerust aan je tweede helft beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er uit komen wil zeggen dat de innerlijke conflicten zijn opgelost. Als hij er in blijft gaat het minder goed, dat geeft veel angst en stress. Als hij er uit komt geeft dat een gevoel van bevrijding en geeft nieuwe energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel persoonlijk en hangt van vele factoren en omstandigheden af.
En van hoe dat tevoren was.

Veel mensen voelen zich "Older, sadder and wiser".
Genieten van het leven, voor zover de mogelijkheden reiken.

Veel mensen slagen er niet in te accepteren dat ze ouder worden en dat het leven eindig is. Die worden chagrijnig en/of verbitterd.

Veel mensen merken nauwelijks iets van een midlifecrisis.