Wat doen Pharmaxx kruidenmix en voedingsvezels ik je lichaam?

Ik heb deze willen opzoeken maar vindr dit moeilijk. Het is een soort afslankingskuur voor 1 maand. Ik ben van plan om te dieten en ben al 1 maand bezig en gebruik buiten dit ook vetverbranders en een poeder om met water te mengen. Overdag met het ontbijt een zakje voor de vetverbranding en savonds een zakje voor een platte buik en spijsvertering. Ik ben op punten dieet en probeer ook om
caloriearm te eten. Ik ga lopen in groep 3x per week en ik ga ook 1x per week in een danscafe , hele nacht dansen. Je valt hiermee veel af hoor als je hele nacht doordanst meer als 500 kcal heb ik gelezen. Ik ben tot nu al zeker 6 kg afgevallen op bijna een maand tijd. Maar weet er iemand meer info wat die pharmaxx juist doet in je lichaam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Houd maar op met die kruidenmix en vezels, zonde van je geld.
Vetverbranders bestaan ook niet, een 'zakje voor platte buik en spijsvertering' ook niet. Stop maar met al die kruiden en supplementen, en focus je gewoon op normaal en gezond eten. Je weet niet precies wat al die dingen met je doen, hoogstwaarschijnlijk zijn het gewoon vochtafdrijvers met cafeine en vezels.
Ritsuka
7 jaar geleden
In het weekend gaan dansen is leuk, maar als je dan ook drankjes gaat drinken (met alcohol), dan helpt het natuurlijk niet voor afvallen.
Doe je ook aan krachttraining? Dat is goed voor een strak lichaam.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat Ritsuka zegt klopt helemaal. Eén kanttekening: vetverbranders bestaan wel degelijk. Wat Ritsuka waatschijnlijk bedoelt is dat veruit de meeste producten die als 'vetverbrander' worden verkocht, dat niet zijn. En dat is maar goed ook. De echte vetverbranders zijn eigenlijk verbranders. Ze zetten al je cellen ertoe aan energie te verstoken. Die energie komt vanzelfsprekend uit suiker. Daardoir zal de suikerspiegel dalen, waarop het lichaam vet gaat omzetten in nieuwe suikers omdat de cellen maar doorgaan met verbranden. Die hoge en continue verbranding leidt tot een stijging van de lichaamstemperatuur. Elk jaar overlijden daar enkele mensen aan. Simpelweg doordat het lichaam de temperatuur niet onder controle kan houden met zoveel verbranding. De temperatuur komt dan langere tijd boven de 42 tot 43 graden - en dat is dodelijk.
Cryofiel
7 jaar geleden
Groene thee drinken helpt inderdaad. Niet omdat groene thee de vetverbranding zou ondersteunen, maar omdat groene thee geen suikers of andere calorieën bevat. Dit in tegenstelling tot vruchtensappen, die juist heel veel suikers bevatten - en daarmee dus veel calorieën. Dit geldt ook voor versgeperste vruchtensappen. Verder maakt het niet uit of je geraffineerde suiker of andere suiker binnenkrijgt. Suiker bevat calorieën, ongeacht welke soort suiker het betreft.

Antwoorden (1)

Die kruidenmix en voedingsvezels doen niets voor je. Tenzij je ondervoed bent of extreem eenzijdig eet - maar daar fa ik niet van uit.

Bij een normaal voedingspatroon voegen kruiden niets toe. Ze kunnen smakelijk zijn, dat wel - maar voedingsstoffen bieden ze nauwelijks en ze veranderen zeker niets aan de energiebalans van het lichaam.

Vezels krijg je al voldoende binnen als je normaal gezond eet.

Ook eventuele mineralen waar de fabrikanten van zulke middeltjes hoog van opgeven zijn onnodig. Ze kunnen zelfs schadelijk zijn: er zijn mensen die zo bezorgd zijn (en in de advertenties trappen) dat ze een overdosis krijgeb, en na bijvoorbeeld vijf jaar een zinkvergiftiging oplopen.

Andere mineralen beïnvloeden elkaar negatief. Neem je extra magnesium? Dan riskeer je een tekort aan calcium.

Enzovoort, enzovoort.

Kortom:
De kruiden en vezels zijn zinloos.

Tot slot raad ik je aan de uitstekende reacties te lezen die Ritsuka onder je vraag heeft geschreven.

Toegevoegd na 1 uur:

Wat zo'n product misschien WEL voor je doet, is jou ondersteunen op psychologisch niveau.

Het regelmatig gebruiken van dergelijke middeltjes doet "technisch gezien" helemaal niets, maar jij houdt daarmee wel het gevoel levend dat je actief bezig bent om je doel te bereiken. Dat gevoel zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft om al die andere dingen te doen die wél een echt effect hebben.

Cryofiel