Kan je met een schaafwond van 2 dagen oud de sauna in, al dan niet met waterdichte pleister?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
16K

Antwoorden (2)

Nee, de toegang tot een (openbare) sauna is niet toegestaan met open wonden. Afdekken met pleister is geen goed idee. In een sauna moet je huid door middel van zweten je warmte afvoeren. Onder een pleister zal dat gaan broeien. Grote kans dat daardoor de pleister los gaat, en/of dat de huid (en wond!) onder de pleister er last van heeft.

Strakke zwemkleding in een sauna kan al lichte brandwonden veroorzaken, dus met een waterdichte, en dus ook luchtdichte, pleister zal dat nog erger zijn. Dat moet je niet willen op een beschadigde huid.
7 jaar geleden
Op Huisarts.nl ziet de huisarts geen belemmering om met een schaafwond van twee dagen oud de sauna in te gaan ....... mits de wond niet ontstoken is.
Een schaafwond is namelijk geen open wond maar een oppervlakkige beschadiging van de huid

http://www.huisarts.nl/vragen-en-antwoord/kan-ik-met-een-2-dagen-oude-schaafwond-knie-de-sauna-in-al-dan-niet-met-een-waterdichte-pleister-oid/

Toegevoegd na 1 uur:
De beantwoorder op Huisarts is geen huisarts (sorry) maar wel zeker professional en/of ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Een schaafwond geen open wond?
https://www.google.nl/search?q=schaafwond&client=firefox-b&biw=1437&bih=734&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjj47PsnprSAhUrL8AKHZobA6UQ_AUIBigB
Inekez1
7 jaar geleden
De persoon die op vragen reageert op huisarts.nl is niet 'de huisarts'. Vragen op die site worden niet beantwoord door artsen. "Stel hier uw vraag en ontvang een antwoord van een ervaringsdeskundige of een professional (geen arts)." http://www.huisarts.nl/
Antoni
7 jaar geleden
@JoanDArc, ik vermoed dat de vraag op die website door dezelfde persoon is gesteld als de vraag hier. De dag, het tijdstip van vragen en de vraag zelf zijn vrijwel gelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni, je kon wel eens gelijk hebben. Dan heeft zij daar in ieder geval een antwoord van een professional of een ervaringsdeskundige. Ik vind trouwens veel gelijkluidende antwoorden ook van professionele saunabezitters.
Om die site met die foto's van schaafwonden ::))
De foto's variëren van kerkportaal tot paardenmeisje.