Ik ben laatst 18 geworden en ik vraag me af wie nu mijn huisarts is?

De huisarts die ik vroeger bij mijn ouders had of moet ik er nu zelf 1 kiezen? is het trouwens ook makkelijk om een ander te kiezen? ik zou namelijk een andere huisarts willen omdat onze familie die van hun goed kent.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je niets doet, blijf je bij de huisarts van je ouders. Maar als je dat liever hebt kun je een andere huisarts kiezen.

In de praktijk kan het echter voorkomen dat je niet terecht kunt bij de huisarts van je keuze. Bijvoorbeeld omdat:
- Die huisarts geen ruimte heeft voor nieuwe patiënten.
- De zorgverzekeraar geen contract heeft met die huisarts. Let hierop als je een ‘in natura’-polis heeft afgesloten bij de zorgverzekeraar.
- Je te ver weg woont van die huisarts.

Op www.kiesuwhuisarts.nl staan adressen van huisartsen in je buurt (indeling op postcode). Je kunt ook kijken op zorgkaartnederland.nl.
SimonV