Wat moet je doen als je op een landmijn stapt?

7 jaar geleden
5.3K
gvrox
7 jaar geleden
Volgens Blackadder: https://www.youtube.com/watch?v=xK4Ixy2tjd8
paulus811
7 jaar geleden
Zelfde vraag is vorige week ook gesteld en goed beantwoord.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@paulus: Heb je een link? Kan die vraag niet vinden...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Schietgebedje ?
paulus811
7 jaar geleden
RoqueTrader, de vraag lijkt verwijderd maar was exact hetzelfde als deze vraag. Het antwoord was overigens dat de mijn ontploft wanneer je erop stapt, niet wanneer je eraf stapt. Blijven staan lukt dus niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ligt het dan aan het soort landmijn?
Ik meen te weten dat er met voorzichtig kunst en vliegwerk / verlegging ( of juist niet ) van gewicht wel de mogelijkheid is om het er levend vanaf te brengen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"dat de mijn ontploft wanneer je erop stapt"
Dat hangt echt van het type anti-personnel mijn af.. de bouncing betty in mijn voorbeeld kan alleen maar geactiveerd worden als je eraf stapt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Blijven staan zei jjjgroot https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/610986/landmijn-stapt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Link door @JoandArc gegeven is nu, 2 uur later, onvindbaar (404 vraag niet gevonden, verplaatst of verwijderd) wat jammer.
paulus811
7 jaar geleden
Zeker jammer. Wat ik me herinner is dat MrTomaat een goed onderbouwd antwoord gaf wat erop neerkwam dat het niet lukt om te blijven staan. Waar is MrTomaat als je m nodig hebt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laat ik geen grap maken, ik wilde schrijven in de tomatensoep, maar ik heb maak kippensoep vanavond dus dat klopt niet. Alle gekheid op een stokje, in mijn eerdere reactie hierboven, schreef ik dat je door verplaatsing van het gewicht WEL er af kunt... zonder brokken, maar daar heb je hulp bij nodig... voor zover ik weet.
Is het bekend bij iemand of er in dat opzicht verschil is in ontploffen, zonder dat er sprake is van een verkeerd afgestelde of oude mijn?

Het beste antwoord

Blijven staan en niet bewegen is de beste keuze. Zeker als het een "bouncing betty" betreft, maar dat je weet pas als je op een "bouncing betty" staat als je eraf stapt.... niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ heb diverse site afgezocht, mijn ontploft inderdaad niet altijd als je er opstapt. Er zijn veel soorten in gebruik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijn_(explosief)