Niet tevreden over een operatie. Wat moet ik doen?

Ik ben 5 september 2016 geopeerd , maar ik ben niet tevreden met het resultaat. De plastiche chirurg heeft wat anders uitgevoerd dan was afgesproken. Dus hij is de afspraak niet naar gekomen en wat die heeft gedaan ben ik niet tevreden mee. Ik kan mezelf er niet mee aan kijken. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Gewoon melden aan het ziekenhuis of organisatie waar deze operatie gedaan. Misschien kan er wat aan gedaan worden.

Je kunt ook aan de huisarts gaan en de situatie uitleggen en vragen wat je mogelijkheden zijn. De huisarts is er ook om advies te geven op medische gebied en heeft kennis van medische onderwerpen.

Bij elke medische handeling wordt er een melding gedaan bij de huisarts, dus waarschijnlijk weet de huisarts meer waarom de chirurg een andere beslissing genomen heeft dan afgesproken. En de eerste stap is vragen om meer informatie. Meestal praat een chirurg zijn mond voorbij als puur gaat om informeren. Als je direct de aanval opent, dan krijg je geen informatie meer en praat je met de advocaat van de verzekeringmaatschappij zonder enige medische kennis.

Het is niet van moet, maar wat kan er gedaan worden. En eerste stap is informatie verzamelen. En neem foto's veel foto's en laat deze objectief beoordelen door een onafhankelijk persoon zoals een huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Heeft de chirurg je ook uitgelegd waaróm hij iets anders gedaan heeft dan afgesproken ? Soms zijn er goede (medische) redenen.
Als je niet tevreden bent, en je hebt daar heldere argumenten voor, dan moet je gaan klagen.
Je begint bij de chirurg (of zijn kliniek); lost dat niets op, naar de klachtencommissie; als dat niets oplost, wellicht het tuchtcollege.
tinus1969