Kan ik een verwijsbrief vragen?

Het probleem is als volgt;

Ik ben 19 jaar, 160cm groot en heb erg grote borsten (cup 80G). Ik heb hier erg veel last van, mentaal en fysiek. Ik weet niet zeker of ik in aanmerking kom voor een vergoeding, mijn bmi is namelijk 30,5. Toch wil ik graag langs bij de huisarts om hopelijk een verwijsbrief te krijgen.

Kan ik de huisarts bellen met de vraag voor een verwijsbrief, of moet ik eerst langs voor de klachten?
Oftewel; wat zeg ik aan de telefoon wat voor afspraak ik wil?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Castle
7 jaar geleden
Ga eerst langs de dokter om je klachten aan te geven. Dan kan hij je adviseren.
Erna55
7 jaar geleden
Je wilt een verwijsbrief omdat je last hebt van grote borsten en je BMI is 30,5.
Je kunt zonder problemen een verwijsbrief voor een diëtist krijgen. Je borsten zullen slinken wanneer je afvalt.
Ritsuka
7 jaar geleden
ga gewoon bij de huisarts langs en leg je klachten voor. hij/zij kan je adviseren wat het beste plan van aanpak is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je huisarts kan je hierin adviseren. 78 kilo voor een 19-jarige met 160 cm is ook wel zwaar. Je zult waarschijnlijk eerst moeten afvallen, je borsten zullen hierna ook kleiner worden.

Antwoorden (1)

Je kunt in ieder geval niet zomaar de huisarts bellen voor een verwijsbrief, je zult eerst persoonlijk de klachten moeten bespreken.

De kans op een verwijsbrief is klein. De BMI mag niet hoger zijn dan 30 en dient gedurende 12 maanden stabiel te zijn. Vrouwen met overgewicht zullen eerst gewicht moeten verliezen. Zo niet, dan wordt de ingreep niet vergoed.
SimonV