maakt het uit of je de pil 4uur eerder of 4uur later neemt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Nee, je hebt zo'n 11 uur speling.
Maar het is wel handig om de inname van je pil in je dagelijkse routine op te nemen. Dat voorkomt dat je hem vergeet.
Wanneer je de pil inneemt voor het slapen gaan maakt het niet uit wanneer er uren verschil zit in je bedtijd .

Antwoorden (1)

Ik ga ervan uit dat je het over de anticonceptiepil hebt.
Nee, dit maakt niet uit. Zolang je maar binnen 12 uur zit van de normale tijd.

Gekopieerd uit de bijsluiter http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30735.pdf

"Wanneer één pil 12 uur of minder te laat is
U bent nog beschermd tegen zwangerschap wanneer u de late pil inneemt zodra u eraan denkt en
de volgende pillen op de gebruikelijke tijd blijft nemen. Dit kan twee pillen op één dag
betekenen."

Toegevoegd na 58 seconden:
Let op, dit is de bijsluiter van "Ethinylestradiol/levonorgestrel Richter 0,03 mg/0,15 mg, omhulde tabletten, ethinylestradiol en levonorgestrel"
Mocht je een ander type pil gebruiken, raadpleeg dan die bijsluiter, mocht het daar anders zijn.
Ritsuka