klopt het dat je ziek kan worden door weersverandering?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Cryofiel
7 jaar geleden
Definieer "ziek".

Antwoorden (1)

Van weersveranderingen op zich word je niet ziek, maar wat het met zich meebrengt wel. Hierbij moet je dan denken aan stof in de lucht, pollen, virussen etc.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jc54: helemaal gelijk, maar juist in deze tijd zitten er relatief weinig pollen en virussen in de lucht. Dat mensen in deze tijd van het jaar meer ziek worden heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat we door de kou meer binnen zitten. @conqie: dat is altijd wel een interessante. Reumapatienten beweren vaak bij hoog en laag dat ze aan de hand van hun klachten weersvoorspellingen kunnen doen. Dat is onderzocht en uit dat onderzoek blijkt dat ze het niet beter doen dan mensen zonder reuma.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een weersverandering kan ook betekenen dat het na koud winterweer naar warmer voorjaarsweer gaat.
Cryofiel
7 jaar geleden
@flipjeboot, het is niet zozeer het meer binnen zitten, als wel het langduriger dichter op elkaar zitten dat voor de extra besmettingen zorgt - als ik me tenminste goed herinner.