Meeroken schadelijk na 1 dag (en nacht)?

Hier thuis werd een verjaardag gevierd waar een aantal gasten hebben gerookt. Ik heb hier de hele middag en avond tussen gezeten.
Toen ik de volgende ochtend op stond rook ik de rook nog steeds in mijn slaapkamer.
Ik heb nog nooit echt op deze manier meegerookt.

Is er nu een kans dat ik hier later nog last van ga krijgen of zijn de gevolgen voor wat ik hier boven beschrijf te verwaarlozen?
Dan heb ik het over longkanker of andere ernstige ziektes.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
7 jaar geleden
Lekker de boel luchten nu, en verder geen paniek. Er is gelukkig wel meer nodig om longkanker of een andere ernstige ziekte te krijgen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Oh, en voortaan gewoon vragen of men buiten rookt, dat is tegenwoordig heel normaal.
Cryofiel
7 jaar geleden
Om die reden wordt er bij ons thuis dus niet gerookt. Het is gewoon smerig, je ruikt het door het hele huis, en zelfs de volgende dag ruik je het nog, ook al lucht je continu. Gelukkig hoef ik mijn gasten nooit te vragen om niet (of buiten) te roken. Ik ken eigenlijk geen mensen die roken, op een enkeling na die zo heel af en toe eens een sigaret opsteekt maar die ook best een maandje zonder kan.
dudemeister
7 jaar geleden
hier thuis.. maak ik uit op dat je ouders het toestaan dat er dus gerookt worden. Kick their balls zou ik zeggen, rokers naar buiten. PERIOD
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat wel eens vergeten wordt, is de gordijnen. Deze blijven lang stinken naar sigarettenrook en zouden dus beter gewassen moeten worden, nadat er meerdere dagen gelucht is.
tinus1969
7 jaar geleden
@Dimitri9999, vergelijk 1 keer meeroken met 1 keer een glas sterke drank drinken. Je kunt niet zeggen dat het gezond is, maar het extra risico van die ene keer is te verwaarlozen.
Poet
7 jaar geleden
35 jaar geleden rookten leraren in de klas, de halve bus/tram rookte, veel mensen rookten in de auto en cafés en restaurants stonden ook blauw. Toch gaat het veelmensen die toen 18 waren nog heel goed :)

Het beste antwoord

Nee, door één avond meeroken is je kans op longkanker of andere ernstige ziektes niet verhoogd.

Als er niet op je slaapkamer gerookt is, lijkt mij trouwens eerder dat de geur nog in je kleding of je haar zit. Het gaat inderdaad overal inzitten. Doe gewoon alles in de was (ook je ondergoed, want ja: ook daarin ruik je het), was je haar en lucht je kamer. Het is vies, maar je krijgt er niets van.