schildklierfunctie wordt onderzocht door bloedafname. hoelang moet IK op het resultaat wachten?

Bijnierfalen in ernstige mate

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
Vraag dit na bij je huisarts, vaak binnen een paar dagen wel
tinus1969
7 jaar geleden
Resultaat TSH + vrij T4 is meestal binnen 1-2 dagen bekend; andere testen kunnen langer duren.

Antwoorden (2)

Meestal krijg je van de huisarts het advies om na een (kleine) week te bellen over de uitslag. Maar in principe is het na een of hooguit twee dagen binnen bij de huisarts. Als de uitslag snel handelen behoeft, zal de huisarts of de assistente je dan ook vaak sneller bellen dan het moment waarop je anders de uitslag zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
klopt, dit had mijn vriend, die werd op woensdag geprikt en zou maandag kunnen bellen voor uitslag. Op vrijdag werd hij zelf al gebeld, de waardes waren aardig afwijkend en hij moest al terugkomen. Zijn schildklier was er volledig mee opgehouden. Nu heeft hij gelukkig goede medicijnen.
Hoi ik ben zelf doktersassistente en over het algemeen zijn de bloeduitslagen de andere dag al bekent. Stel je prikt het 'strand ochtends vroeg dan kan het soms de zelfde dag bekent zijn. Maar waarom je zo lang moet wachten bij de huisarts is. Omdat het vaak opgestuurd moet worden of het word Door gefaxt. En aangezien er veel patiënten zijn duurt dit vaak langer. En stel er wat ernstigs is hoor je het vaak de andere dag al of soms de zelfde dag omdat dan het ziekenhuis de arts opbeld