Naar je huisarts gaan om de knie te laten onderzoeken.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt...Ik loop ook bij de fysio.. Moet er morgen weer heen dan bespreek ik het even
Dan wordt het tijd om naar de huisarts te gaan.

Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je leeftijd is, en wat de aanleiding is geweest van de kniepijn. Na een harde val op je knie - zeker als je niet de jongste meer bent - kan het best een paar weken duren voor de pijn weer helemaal weg is. (Vaak is het dan overigens wel verstandig snel na de val foto's te laten maken. Maar ook als daar niets op te zien is, kunnen bijvoorbeeld verrekte banden wel even pijn doen).

Is de pijn "zomaar" gekomen, langzaam of plotseling, dan kan het slijtage zijn, of een beknelde zenuw. Als dat met rust en koelen of warm houden niet beter wordt, kun je uiteindelijk toch het beste advies inwinnen bij de huisarts. Vaak is er nog best veel aan te doen. Medicijnen, oefening, operatie, fysiotherapie, er zijn bijna zoveel oplossingen als oorzaken.

Toegevoegd na 12 minuten:
Na je reactie :

Het lijkt me duidelijk dat het beste wat je op dit moment met je knie kunt doen, is de oefeningen doen die de fysiotherapeut je geeft (als hij ze niet geeft, vraag er naar) en sporten op een HEEL laag pitje zetten. Rusten met die knie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben 14 jaar.... Heb al eerder problemen gehad met me knie. Loop nu bij de fysio.. De pijn is gekomen met sporten, toen maakte ik met rennen een verkeerde beweging.. Daarna had ik goed gekoeld en bewogen, de dag erna werd de pijn heel erg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar je loopt dus al bij de fysio ?
Het probleem in de puberteit is dat je lichaam niet helemaal gelijkmatig groeit, en je spieren je grotere lichaam niet altijd goed kunnen "bijhouden". Ook kan die groei je motoriek tijdelijk verstoren, en hebben pubers een verminderd 'inschattingsvermogen" door de ontwikkeling van het brein. Sporten is prima, maar te veel of te intensief sporten - en zéker topsport - is niet aan te bevelen tot je uitgegroeid bent, omdat je heel veel makkelijker blessures oploopt, die NIET altijd weer volledig genezen. http://www.smahaarlem.nl/infocentrum/jeugd-en-sportbeoefening