is het mogelijk dat bij narcose er vloeistof naast de ader is gekomen en zo ja wat is daar aan te doen?

6 weken geleden is voor plaatselijke verdoving valium ingespoten. mijn arm (biceps) doet met strekking pijn en wordt steeds pijnlijker

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt een plaatselijke verdoving gekregen omdat er een " kleine ingreep" in je arm is gedaan. Zou het niet logischer zijn dat de pijn door de ingreep in veroorzaakt ?
tinus1969
7 jaar geleden
Dit moet je niet hier vragen; ga hiermee naar je huisarts. Die kan de pijnlijke plek (of die nu door injectie, ingreep, of iets anders komt) zien & voelen.

Antwoorden (1)

Je haalt wat dingen door elkaar. Valium is geen narcosemiddel en ook geen middel voor lokale verdoving. Het is een benzodiazepine, een kalmerend middel. Daarnaast heb je het over injectie in een ader, terwijl je aangeeft vooral last te hebben van spierpijn. Het is me niet duidelijk waar er precies is geïnjecteerd, en of het nu ging om valium of inderdaad een middel voor lokale verdoving; dat laatste zou namelijk vrijwel zeker niet in een ader ingespoten zijn.

Ik weet daarom niet zeker of ik je vraag goed begrijp. Maar in theorie kan elke vloeistof die wordt ingespoten in een ader, door verkeerde techniek of erg kwetsbare aders (deels) onder de huid gaan lopen in plaats van in de ader. Van de vloeistof zelf kun je na zo'n lange tijd geen last meer hebben, maar het is mogelijk dat er andere complicaties optreden. Afhankelijk van de plaats van de injectie kan er bijvoorbeeld een zenuw geraakt worden en na elke injectie kan irritatie van het weefsel of zelfs een infectie (soms compleet met abces) ontstaan. Dat gebeurt gelukkig niet vaak, maar het komt wel voor. Als je na zes weken nog steeds last hebt van een injectieplaats en de pijn zelfs steeds toeneemt, is het verstandig om je huisarts om advies te vragen en hem of haar je arm te laten beoordelen.