ik heb rug en buikpijn .is normaal na laposopiratie?

vorige donderdag had ik eistokken en eilederen verwijderen ..en nu heb ik echt pijn beneden van de rug en de buik

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Ritsuka
7 jaar geleden
dit lijkt mij iets voor je behandelend arts, bel anders morgen ochtend even
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou, desnoods vanavond nog. Ik heb zo'n gevoel dat deze mevrouw veel te makkelijk weer naar huis is gestuurd, zonder degelijke voorlichting van wat haar allemaal te wachten kan staan. Best wel slordig.
Ik denk dat de pin an sich heel normaal is, maar haar onzekerheid niet.

Antwoorden (1)

Nou, dat is niet alleen normaal na een kijkoperatie of laparoscopie, maar sowieso na een operatie. Er is nogal wat weggehaald zeg...en ja, dat zul je heel goed voelen in je buik EN in je rug.

Als je geen koorts hebt en de pijn wordt niet steeds erger, zul je gewoon wat rustiger aan moeten doen. Niet snijden betekent niet dat je metéén weer op de been bent en vol aan de slag kunt. Je lichaam heeft rust nodig na zo'n grote ingreep. Je zult ook ongetwijfeld pijnstillers voorgeschreven hebben gekregen, en zoniet, dan mag je natuurlijk gewoon normale pijnstilling gebruiken.

Wordt de pijn ondanks rust en pijnstillers niet beter, en zeker als je koorts krijgt, zo snel mogelijk contact opnemen met het ziekenhuis. Maar reken er gerust op dat je hier nog wel een paar weken (!) zoet mee bent. Al is je buik niet open geweest, een ovariëctomie IS een behoorlijk grote en ingrijpende operatie. En je zet je leeftijd er niet bij, maar je hormonenhuishouding ligt nu vermoedelijk ook helemaal overhoop ; na deze operatie zul je metéén in de overgang terecht komen, en ook DAT gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ik heb het idee dat de begeleiding van het ziekenhuis hier een beetje tekort geschoten is, vermoedelijk mede door een communicatieprobleempje ? Maar schroom niet contact op te nemen en meer informatie af te dwingen als dingen niet helemaal duidelijk zijn.