Wat betekent het als je teveel dezelfde witte bloedcellen hebt?

Ik ben de laatste tijd erg snel moe, vermoeid en alles kost veel energie. Mijn bloed is geprikt en alles zag er keurig uit, geen bloedarmoede, pfeiffer of hoge ontstekingswaarde. Echter heeft het lab aan mijn dokter doorgegeven dat ze het opmerkelijk vonden dat ik veel dezelfde witte bloedcellen hebt. De doktor verwijst mij door naar een internist gespecialiseerd in bloed. Maar kon mij niet vertellen wat dit betekent of kan betekenen. Google geeft me ook niet veel antwoord. Iemand anders die mij dit kan uitleggen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
Het blijft natuurlijk speculeren maar: 'Meestal als je te veel witte bloedcellen hebt, komt het vaak voor dat ze niet goed zijn
afgemaakt. Deze cellen kunnen dan niet zien wat slechte en goede cellen zijn en gaan
daarom ook tegen goede cellen vechten. Deze goede cellen heb je nodig om gezond te
blijven. '
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wacht de onderzoeken en de uitslagen van de arts af, anders is de kans groot, dat je allerlei ziektebeelden krijgt voorgeschoteld, waardoor je je zorgen gaat maken, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Hou op met zoeken en vragen, de enige die een juiste diagnose kan stellen is de arts.

Antwoorden (1)

Te veel witte bloedcellen kunnen wijzen op een ontstekingsproces, maar ook op andere ziektes. Je kunt zoeken op hyperleucocytose, of leucocytose. Echter je zult natuurlijk geen antwoord vinden op de vraag wat er met jou aan de hand is. Dat zal een dokter moeten uitzoeken.