Krijg je hoofdpijn van een urineweginfectie?

Ik heb al eein week hoofdpijn het voelt alsof het ontstoken is nu ben ik bij de huisarts geweest hij zegt ik heb een urine weg infectie Dit komt door te wijnig drinken nur is mij vraag kun je hoofdpijn krijgen door blaas ontsteking?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
25.7K
Amadea
7 jaar geleden
Nee, maar wel door te weinig drinken. Vooral als het warm is, en je dus veel verzweet, moet je minstens twee liter water per dag drinken.
Ritsuka
7 jaar geleden
De urineweg infectie veroorzaakt niet je hoofdpijn, het te weinig water drinken heeft je urineweginfectie EN je hoofdpijn veroorzaakt.

Het beste antwoord

Nee, maar je kunt wel ook hoofdpijn krijgen van te weinig drinken.
Vaker onder de kraan dus ; dan verdwijnt je hoofdpijn EN loop je minder kans op vervelende aandoeningen als blaasontsteking (en verstopping, en nierproblemen, en duizeligheid, en misselijkheid, en vermoeidheid, en gebrek aan energie , en het is ook beter voor je gebit. Mits je water drinkt natuurlijk).

Dus de kwalen hebben de zelfde oorzaak, maar zijn niet aan elkaar gerelateerd (al kun je je bij een flinke infectie goed ziek voelen, en dus ook hoofdpijn krijgen. Eén van de tekenen van je lichaam dat je het kalmer aan moet doen).

Minimaal anderhalve liter water per dag (echt minimaal, en met warm weer meer) zou je per dag moeten drinken, en bij voorkeur gewoon water. Misschien een enkele keer wat voor de lekker, maar niet AL je vocht hoeft een smaakje te hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
veel voeding (zoals fruit) bevat ook vocht dat je mee mag tellen. Maar in elk geval 1 tot 1 1/2 liter water is het beste ja.
Je kunt aan de kleur van je urine zien of je genoeg drinkt: https://health.clevelandclinic.org/2013/10/what-the-color-of-your-urine-says-about-you-infographic/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank u ik drink nu 2 liter water en de hoofdpijn verdwijnt uw reactie was zeer nuttig ☺️ Ik heb er inderdaad een blaas ontsteking van en heb antibiotica het gaat nu stukken beter met mij
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top ! En nou volhouden he ? Dat drinken moet gewoon een gewoonte worden ;-)
Ritsuka
7 jaar geleden
gewoon een flesje bij je houden en gewoonte van maken die leeg te drinken. Halve liter bijvoorbeeld, en die paar keer per dag.
Wel regelmatig een ander flesje pakken, of goed afwassen af en toe.