Hoewel de e-sigaret minder ongezond is dan tabakssigaretten, bevat de damp van e-sigaretten een aantal ingrediënten en chemische onzuiverheden in hoeveelheden die schadelijk zijn voor de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) oordeelt naar aanleiding van het onderzoek dat elektronische sigaretten – zowel met als zonder nicotine - zo onveilig zijn, dat consumenten ze niet langdurig en structureel zouden moeten gebruiken.

Elektronische sigaretten verdampen een vloeistof die meestal nicotine en een smaakstof bevat. De schadelijke stoffen in e-sigaretten zijn onder andere nicotine, propyleenglycol, glycerol, aldehyden, nitrosamines en metalen. Inhalatie hiervan kan leiden tot irritatie en schade aan de luchtwegen, hartkloppingen en een verhoogde kans op kanker. Vooral zware gebruikers hebben een grote kans op problemen met hun luchtwegen.
Amadea
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Dat onderzoek is door wetenschappers compleet neergesabeld.
Amadea
7 jaar geleden
Door rokende wetenschappers vermoedelijk?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Weet je...de helft van het rokende RIVM personeel van het RIVM dampt e-sigaretten...in de gebouwen.