Hoe in slaap te komen tijdens deze warme dagen?

Afgelopen dagen heel slecht geslapen. 23:00 uur in bed gaan liggen en om 01:30 uur nog wakker. Wie heeft er tips om in slaap te vallen tijdens die hitte?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Mobiele airco aanschaffen
Ventilator op je richten
Plafond ventilator

Antwoorden (2)

1. niets eten of drinken dat calorieen bevat in de laatste twee uur voor je gaat slapen. (dit vermindert de verbranding)
2. neem kort voor je gaat slapen een koele douche, droog je lichtjes af (niet wrijven, het geeft niet als je nog wat vochtig bent) en ga op bed liggen.
3. Indien mogelijk, zoek een hard bed. Hoe zachter het bed, hoe warmer (omdat je er meer inzakt en daardoor door het matras zelf geisoleerd wordt).
4. Accepteer dat het warm is. Ga niet zuchten en mopperen in jezelf, daar krijg je het alleen maar warm van.

Als dit allemaal niet helpt en je gek wordt van de hitte, neem dan een laken en een dik kussen, leg het laken op een tegelvloer, het kussen erop en ga daar dan slapen. Om wat comfortabeler te liggen, kun je kiezen voor iets wat lijkt op stabiele zijligging. Ga op je zij liggen en leg je bovenste been voorbij je onderste been. Leg eventueel een tweede kussen onder je bovenste been (dus als je op je linkerzij ligt, leg je het kussen onder je rechterknie).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Wat bij mij helpt is een ventilator op een tafeltje op 1,5 meter afstand van het bed. > Stand 1 zodat het geluid niet irritant is. Zet wel de zwenkfunctie uit en richt het niet zozeer op je hoofd/gezicht maar meer op je bovenlichaam, dat is prettiger.

@Tweede wat je kunt doen is een warmwaterkruik gevuld met water in de vriezer leggen en deze bevroren mee in bed nemen. Precies de omgekeerde werking heeft deze nu: verkoelend.

@Ook kun je nog van die ventilator die je op dat tafeltje in de slaapkamer hebt staan, een airco maken. Dit werkt echt!! (zie bron)

Pas toe wat voor jou haalbaar is en slaap lekker!