is een scheve taille gevaarlijk?

ik ben er net achtergekomen dat mijn taille niet recht staat (buik) het gaat een heel klein beetje in een soort s. Heeft dit gevolgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Het lichaam heeft van nature bepaalde reacties op gevaar ( van binne of van buiten )
Zo zal wanneer er iets egt niet goed zit of in dit geval scheef zit ,er een onvermijdelijk en niet ontkenbare lichamelijke sensatie aan gekoppeld zijn. die jou er op attendeerd dat het gevaarlijk is .

Mogelijke van deze reacties zijn :
Ademnood
Pijn
Krampen
steken
duizeligheid

Voel bij jezelf en ga het na , laat jou denken egter blijken het beter te weten.
Ga naar een arts en laat een foto maken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Het lichaam heeft van nature bepaalde reacties op gevaar.
Waarom vind je dit relevant bij deze vraag ? Ademnood, pijn, krampen, steken en duizeligheid bij een scheve taille ?
Wat is je bron ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik had het idee dat er gevraagt werd of er gevaar was , na aanleiding van haar ogenschijnlijke zelf onderzoek. de achterliggende gedachten van mijn andwoord is deze : gevaar kan je overal in zien als je er aan denkt. helaas heeft het lichaam in deze kwesties het altijd aan het juiste end.
Je schrijft niet of je taille voor- of zijwaarts niet "recht" is, maar in beide gevallen kan dat een indicatie zijn voor scheefstand van het bekken (de benen) en/of de rug.

Daar hoef je helemaal geen last van te hebben, maar in de praktijk blijkt dat ook een lichte kyfose of scoliose of ongelijke beenlengte, op de lange duur tot behoorlijke klachten kan leiden, die in een vroeg stadium nog voorkomen kunnen worden. Datzelfde geldt wanneer je klachten bijvoorbeeld het gevolg zijn van een verkeerde houding of verkeerd schoeisel.

Het beste kun je hier mee naar de huisarts, die je kan doorverwijzen naar een orthopeed . Het beste zou zijn zolang je nog in de groei bent, maar ook als je al bent uitgegroeid kan deze nog van alles voor je doen. Of je kan geruststellen als er niets afwijkends te zien is.