wat helpt tegen migraine?

Oke, ik zit dus sinds 2,5 maand aan de pil. Normaal heb ik elk halfjaar een lichte mograine aanval, maar sinds ik de pil slik heb ik deze wekelijks. Het begint dan met de welbekende vlek, dan komt heftige hoofdpijn, gevoelsverlies en als het echt ver gaat braak ik.

Het probleem is dus dat ik een week geleden pas naar de docter ging om dit verhaal uit te leggen. Ze hadden contact opgenomen met een speciale afdeling in het ziekenhuis en ik heb dus speciaal medicijn gekregen die je kunt zien op de foto. Deze helpt prima. Maar ik wilde niet stoppen met de pil omdat ik zaterdag ochtend naar Lloret de mar vertrok met vriendinnen en omdan met een verre reis ongesteld te zijn.. Gisteren bij het uitgaan kreeg ik opnieuw de aanval, ik had al wat gedronken maar pakte daarna die pil. Ik ben daarna meteen teruggegaan naar ons appartement en ik ben wakker geworden zonder een pijntje.

Ik typ zon heel verhaal omdat hier heel veel oorzaken en conclusies uit op te halen zijn en ik hoop dan ook echt dat er mensen zijn die me weten te helpen om migraine aanvallen te voorkomen. Heeft iemand tips?
-ik ga vandaag al geen pil meer innemen en ik stop hier dus ook mee.

Mvg!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is geweten dat bij pilgebruik de migraine kan toenemen.Je kan daar dus eerst proberen om die terug te stoppen.Ook alcohol kan migraine uitlokken,dus wees daar voorzichtig mee.Migraine echt voorkomen kan in feite ook niet,een aanval daarvan overvalt je echt en dan kan je alleen maar de je voorgeschreven medicatie nemen om de aanval af te blokken.Praat er ook nog eens met je dokter over.Lees ook eens de link om meer over migraine te weten.
fremar