wanneer kan ik iemand testen op cocainegebruik?

Ik heb een test liggen, en ik wil graag iemand testen dat netzojuist gebruikt heeft. ( hij blijft zeggen van niet ). Kan ik gelijk deze test laten doen? ( urine ) of pas na 1 dag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Die test kan je meteen doen, maar het zou ook pas over een paar dagen kunnen.

Cocaïne komt via het slijmvlies in het bloed. De eerste 20 minuten stijgt de concentratie cocaïne heel snel. Na 1 uur is de concentratie maximaal en daarna neemt ze geleidelijk af. Twee uur na de inname is ongeveer de helft verdwenen. Na vijf uur is de cocaïne voor 98% uit het bloed verdwenen.

De cocaïne wordt in het lichaam afgebroken door de lever. Dit gebeurt met een snelheid van 30 tot 40 milligram per uur. Bij de afbraak wordt de cocaïne omgezet in een aantal andere stoffen. Deze afbraakstoffen (metabolieten) zitten veel langer in het lichaam.

Bij een test op cocaïne wordt onderzocht of deze afbraakstoffen in de urine zitten. De afbraakstoffen zijn, afhankelijk van het type test en de mate van gebruik, tot maximaal 8 dagen aantoonbaar.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!!