Welke geur ademt iemand tot drie dagen na een narcose uit?

Ik heb dinsdagochtend een vriendin opgehaald uit het ziekenhuis. Ze was maandag geopereerd, onder volledige narcose.

Toen ik haar maandag aan het einde van de middag bezocht viel het me al op dat er een bepaalde geur in haar adem zat.

Ook dinsdag was die geur nog duidelijk te ruiken. Gisteren, donderdag, was de geur nog steeds aanwezig, zij het al duidelijk minder. Zelfs vandaag (vrijdag) is de geur nog aanwezig, hoewel je nu je best moet doen om nog iets te kunnen ruiken.

Ik vermoed dat die geur van de narcose komt.

Klopt dat? Zo ja, welke stof ruik ik, en hoe komt het dat deze stof nog vele dagen na de narcose ruikbaar is?

Cryofiel
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Iemand kan tot drie dagen na een narcose een medicinale geur uitademen. Dit komt door de anesthesie die gebruikt is tijdens de narcose. De geur is vaak vergelijkbaar met ether of alcohol.
Bronnen:
5 maanden geleden