Hoe krijg je de geur van slagroom uit je haar?

Op een toernooi gingen we met slagroom gooien. Het liep een beetje uit de hand en nu zit het in m'n haar. Het stinkt enorm! Hoe krijg ik het eruit?

Ps. Ik heb het al 2 keer grondig gewassen met shampoo.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Spoel je haar met natuurazijn, je haar gaat ervan glanzen en de geur van de slagroom zal verdwenen zijn.

Het beste antwoord

De stank van het inmiddels bedorven slagroom blijft in je haar zitten omdat het simpelweg vet is en dat blijft zitten ook al gebruik je normale shampoo. Shampoo heeft weliswaar een ontvettende functie, maar is in dit geval niet de gemakkelijkste manier om snel tot resultaat te komen. Je kunt beter baking soda gebruiken. Baking soda (oftewel zuiveringszout, natriumbicarbonaat) ontvet je haar wel krachtig op geheel natuurlijke wijze en het dood tegelijkertijd de bacteriën. Het goedkoopst bij de toko, maar je kunt het ook bij de bakproducten in de supermarkt halen.

Doe een eetlepel baking soda in een glas met water. Meng het goed en verdeel het over je natte haren. Laat een paar minuten inwerken en spoel het daarna heel goed uit. Doe vervolgens in een glas water 3 tot 4 eetlepels appelazijn en verdeel het over je haren. Dit zorgt voor een herstelde zuurtegraad van je haren en hoofdhuid. Uiteraard is het neveneffect van baking soda dat het haar kurkdroog wordt. En daarvoor kun je bijvoorbeeld een druppel kokosolie (haarbalsam in een potje) in je haren wrijven en goed verdelen, niet uitspoelen. Dit hydrateert niet alleen, maar laat ook een subtiel geurtje achter.

Succes!

Toegevoegd na 59 minuten:
Natuurlijk moet je na het inwrijven van appelazijn het ook weer goed uitspoelen..
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er uit krijg je het alleen met nog meer wassen. Je kunt het nu wel maskeren met een ander luchtje, een lekkere deodorant of zoiets....
jc54